Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    579

    Standaard Gitaar band knop, waar te vinden?

    Onlangs een geweldige Yamaha FG200 gevonden. Wel mist de strap button onderaan de gitaar (om gitaarband aan te bevestigen). Deze is ergens in de voorbije 44 jaar verloren gegaan. Kennen jullie een goede site waar ik hier een vervangstuk voor zou kunnen vinden/bestellen?

    Bedankt!
    goedkope contrabass gezocht!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Dat soort strap pins koop je werkelijk overal; een (RVS-) voorbeeldje: http://www.thomann.de/nl/gotoh_gurtp...e_ch_ep12c.htm
    Maar de betere gitaarzaak heeft ze vast ook. En de Chinese webshops zoals Aliexpress
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Als je de originele wilt hebben kun je volgens mij het beste contact opnemen met Yamaha in Nederland

    Ik weet niet of het nog bestaat maar ik heb een keer een tremolo arm van een Yamaha G10 gitaar midi gitaar besteld bij een Yamaha service center in Nederland en ze konden hem nog voor me bestellen , en dat terwijl dat apparaat al jaren uit productie was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fastfolkert Bekijk bericht
    Dat soort strap pins koop je werkelijk overal; een (RVS-) voorbeeldje: http://www.thomann.de/nl/gotoh_gurtp...e_ch_ep12c.htm
    Maar de betere gitaarzaak heeft ze vast ook. En de Chinese webshops zoals Aliexpress
    Zo'n geschroefde strapholder raakt niet zomaar verloren. Ik vermoed dat er sprake is van een taps toelopende pin die er is ingetikt en ooit is losgeraakt en verdwenen:



    Het gat daarvoor is te groot voor een strapholder met schroef.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5

    Picker Endpin

    Hallo,

    Mocht de lokale muziekwinkel ze niet hebben (meestal wel, vaak in het zelfde laatje als de plastic brugpennen), dan kun je altijd nog op eBay terecht.

    Mocht je behoefte hebben om je gitaar een beetje "op te pimpen" kun je ook zo'n setje luxe brugpennen en endpin bestellen...

    Andere mogelijkheid (ook wel prijzig) is het gat uitboren naar 12mm en een NoJak er in zetten - ben je meteen voorbereid als je er ooit nog eens een pickup in wilt zetten (kun je ook nu doen, dan krijg je de endpin er gratis bij )

    Dat zijn zo de mogelijkheden die ik even bij de koffie kan verzinnen.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    579

    Smile

    Bedankt allemaal!

    Even Yamaha hieromtrent gemaild, maar zij konden mij niet helpen. Onderdeel is al lang niet meer verkrijgbaar, zo klonk het. Kga dan maar eens langs b lokale gitaarboer. Die kan mij zeker helpen, 'k moet toch ook de actie op de snaren laten verlagen.
    goedkope contrabass gezocht!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Zo'n geschroefde strapholder raakt niet zomaar verloren. Ik vermoed dat er sprake is van een taps toelopende pin die er is ingetikt en ooit is losgeraakt en verdwenen:



    Het gat daarvoor is te groot voor een strapholder met schroef.
    Weet jij veel wat er in 44 jaar met zo'n gitaaris gebeurd

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Zo'n geschroefde strapholder raakt niet zomaar verloren. Ik vermoed dat er sprake is van een taps toelopende pin die er is ingetikt en ooit is losgeraakt en verdwenen:



    Het gat daarvoor is te groot voor een strapholder met schroef.
    Weet hier iemand de correcte maat van de eind pin van de Yamaha FG200? 'k dacht dat ik goed was met internet, maar vind het nergens. Nog geen reactie gekregen van Yamaha zelf.

    groet!
    goedkope contrabass gezocht!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Nee, ik weet geen maat. Hoe groot is het gat achterin de gitaar?

    Ik heb ooit in zo'n groter gat een iets ingekorte wandplug (ø 8mm paste toen precies meen ik) gestoken.



    Dat gat toen noch een beetje opgevuld (stukjes tandenstoker) en vervolgens een schroefknop erop gedraaid. Dat kwam niet meer los.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    579

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Nee, ik weet geen maat. Hoe groot is het gat achterin de gitaar?

    Ik heb ooit in zo'n groter gat een iets ingekorte wandplug (ø 8mm paste toen precies meen ik) gestoken.



    Dat gat toen noch een beetje opgevuld (stukjes tandenstoker) en vervolgens een schroefknop erop gedraaid. Dat kwam niet meer los.
    Iets groter als 5mm. 5,3mm zoiets. Heb hier geen schuifmaat liggen.
    goedkope contrabass gezocht!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top