Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21

Discussie: Freeloader

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard Freeloader

    Na onszelf twee jaar te hebben opgesloten in een donker repetitiehok nu eindelijk het eerste nummertje online:

    https://youtu.be/E2Wthyt13MQ

    Voor de mensen die het gaaf vinden en Facebook hebben, ben niet bang om ons even te liken:

    https://m.facebook.com/FreeloaderMusic/
    Laatst gewijzigd door Thiez; 21 april 2016 om 07:05

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    En voor de gitaristen uiteraard nog even een rigfoto. mijn zelfbouw plexi en een engl blackmore in stereo op standje veel te hard. De JCM900 hebben we even geprobeerd maar uiteindelijk niet gebruikt.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 21 april 2016 om 07:22

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard


  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat een mooie setup!
    En hair rock is qua gitaarwerk gewoon vet om te doen !

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Mijn vorige band was challenger, daarmee speelde we 80s hardrock. Met de nieuwe band wilde we iets meer rock n roll / punk invloeden erin gooien en een beetje richting de nieuwe glam/garagerock gaan. Om zo net een iets breder publiek aan te spreken. Bands als bullets and octane, babylon bombs, hardcore superstar, etc.

    binnenkort komen er meer nummers online.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat is een erg fijne gitaarriff en ook een zeer mooie natuurlijk klinkende crunch

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Klinkt lekker Thiez! Lekker gitaar geluid. Zang hoeft van mij niet hoger, eerder wat zachter of meer in de mix ipv er zo bovenop denk ik. Hoewel het totaal niet stoort zo hoor.

    Wat voor gitaar/pickups heb je gebruikt?

    Je hebt iig weer 1 like extra gegenereerd
    Laatst gewijzigd door Jasper.; 21 april 2016 om 21:08

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Dankje jasper! Zang gaat hoger ook niet lukken denk. De zanger is de gitarist van mijn vorige band. Door schaarste aan zangers is hij noodgedwongen gaan zingen, en moet zeggen dat het hem ook niet verkeerd af.

    De sound is wat aangedikt aangezien ik enige gitarist ben. We hebben een kant mijn gibson sg ('57 elementen) over bovenstaande setup en andere kant een gibson les paul (geen idee wat voor elementen. Was een les paul standaard uit 95 ofzo. Wel lekker vuile sound had die ook) over dezelfde setup.
    Solo is mijn sg over de blackmore met wah pedaal half open.

  9. #9

    Standaard

    Ik persoonlijk vind het verzadigingspunt wel bereikt. Genoeg Bon Scott sound alikes die mij op heel hoge toon toegillen. Dus eigenlijk wel lekker dat dit hier niet gebeurt.

    Rest van de bende klinkt ook prima. Voor een eigen opname (gok ik - er is toch geen echte studio aan te pas gekomen?) klinkt het allemaal sympathiek genoeg. En het klinkt ook als een band. En een band die er plezier in heeft. Next?
    Fijn stukkie hoor.
    Vriendelijke groet, Gus

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik persoonlijk vind het verzadigingspunt wel bereikt. Genoeg Bon Scott sound alikes die mij op heel hoge toon toegillen. Dus eigenlijk wel lekker dat dit hier niet gebeurt.

    Rest van de bende klinkt ook prima. Voor een eigen opname (gok ik - er is toch geen echte studio aan te pas gekomen?) klinkt het allemaal sympathiek genoeg. En het klinkt ook als een band. En een band die er plezier in heeft. Next?
    Fijn stukkie hoor.
    Vriendelijke groet, Gus
    Er is wel opgenomen in een studio. Beginnende studio van een vriend van ons, maar wel opgenomen met serieuze apparatuur en hij heeft ook al de nodige jaren ervaring, zowel muzikant als studio medewerker. Uiteindelijk zijn de tracks gemasterd door Jochem Jacobs (ex-textures) wat weer een vriend is van de studio eigenaar.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top