Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard wie kan me helpen met een paar 'sounds' te vinden?

    ik weet niet goed waar ik het moet posten, en ik heb in het algemeen forum dan ook een suggestie gedaan voor een nieuw sounds sub-forum op te richten, maar daar is geen reactie op

    ik heb volgende week zaterdag dus een bescheiden optredentje in vriendenkring voor de 30e verjaardag van mijn vrouw en we doen een aantal covertjes. ik heb pas een zoom g5 gekocht en ik zoek dus een aantal goeie instellingen. Ze hoeven niet zoom-specifiek te zijn, als ik weet in welke richting (welk effect en welke amp) ik moet zoeken ben ik al heel blij. het gaat om de volgende nummers:

    3 doors down - kryptonite (de cleane tokkel, de overdrive in het refrein en de solo)
    ik gok op:
    - een cleane amp (fender?) met chorus en reverb voor de tokkel?
    - ofwel zelfde amp met een distortion pedaal of andere amp (bv recitifier?) met compressor?
    - solo: amp van refrein met een boostje?

    Foo fighters - wheels (crunchy riff, clean riff)
    vind ik de moeilijkste, niet meteen een idee waar te beginnen

    pearl jam alive (crunchy riff en clean tussenstuk)
    marshall jcm / jtm 45 met een overdrive pedaaltje ervoor?
    clean tussenstuk zelfde amp zonder overdrive pedaal en met chorus en lichte tremelo?

    specifieker tips qua toon en effecten regeling mogen ook zeker

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.493

    Standaard

    Waarschijnlijk een vreselijke dooddoener, maar ik zou niet voor elk nummer een berg verschillende sounds maken, maar gewoon zoeken naar een lekkere sound voor clean,crunch, etc.
    Enerzijds geeft dat wat rust tijdens het spelen omdat je niet 1000 presets hoeft door te worstelen, anderzijds zorgt het ook voor een bepaalde consistentie tijdens het spelen.
    Maar dat is maar mijn mening; ik ben niet zo avontuurlijk ingesteld vwb sounds.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Helemaal mee eens, de nummers die de topic starter noemt zijn in de basis clean, crunch lead. Maak een cleane preset met een beetje reverb en chorus, preset 2 crunch met een beetje reverb, en preset 3 lead met een delay van 350ms, kort dus. Preset 4 crunch met een korte delay en reverb voor U2 en Coldplay dingetjes. Tot slot heb ik een wah pedaal om de lead sounds wat extra dynamiek en variatie te geven.
    Zo speel ik het meeste ook en geeft veel rust tijdens het spelen. En altijd een goed geluid.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Als je interviews met ervaren studio gitaristen leest dan gebruiken ze niet altijd dezelfde apparatuur van degene die ze nadoen . Vaak kun je met de apparatuur die je hebt en een beetje zoeken goed in de buurt komen

  5. #5

    Standaard

    Ik snap jullie volkomen
    Maar ik heb een zoom G5 modeller en het leuke daarna is toch net dat je dingen kan modellen?

    Ik vind bv ook de clean van kryptonite heel anders dan die van het riffje in wheels van de foo fighters.

    Ik dacht per nummer een bank te gebruiken (en in elke bank gaan 3 presets).
    Ik zou dus inderdaad zoals jullie zeggen een clean, crunch en lead doen en deze liefst nog een beetje tweaken per nummer.

    Is dat geen idee?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #6

    Standaard

    Voor mij zou het veel te complex worden. Daarnaast is er niemand in het publiek die de verschillen positief opmerkt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Voor mij zou het veel te complex worden. Daarnaast is er niemand in het publiek die de verschillen positief opmerkt.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Precies. Plus dat bij de opnames de gebruikte gitaar vaak het verschil maakt en niet de patch.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Maar het is wel leuk om het zo te doen, en ik zie de logica en het gemak wel van een bank per song en de lol van zo dichtbij als mogelijk bij het juiste geluid komen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #9

    Standaard

    Inderdaad, het is de fun factor.

    Nu los van het feit of het een goed idee is, en ik ga sowieso jullie idee van 3 presets gebruiken, iemand In om tips te geven over bovenstaande nummers? Al is het maar voor mezelf om bij te leren


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik denk dat je in de praktijk van de 15 'crunchsjes' die je gaat programmeren er 1 of 2 als
    favoriet gaat ervaren... Degene die net even voller klinkt of waar de sustain net even iets
    langer van aanhoud, of misschien wel de belangrijkste, degene die het lekkerste in het
    totaal geluid 'ligt'...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top