Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25

Discussie: jack to jack endpin

  1. #21

    Standaard Fishman...

    Hallo Matty,

    Grappig. Ik ken deze alleen met jack endpin - heb er één in mijn Eastman zitten. Klinkt best aardig eigenlijk.
    De Rare Earth die ik net ingebouwd heb is dus ook single coil - dus ook mooi helder geluid - maar die heeft
    een pre-amp (dus ook batterijtjes nodig) en klinkt daardoor net wat opener en levendiger.

    En dat niemand je probleem snapt ligt niet helemaal aan jou - het is gewoon een ongebruikelijk probleem :-)
    Wat je kunt doen, even aannemende dat het snoer zo lang is als in de plaatjes bij Bax-shop, is het snoer
    vanaf het klankgat naar beneden laten lopen, (evt. met tape vastgezet) langs de zijkant van de gitaar, naar
    de endpin toe en daaraan met een touwtje vastmaken als trekontlasting. Dan de rest van het snoer richting
    versterker (of DI box als je direct naar het mengpaneel wilt).

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  2. #22

    Standaard

    wacht

    mijn element heeft ook een jack endpin he, een mannetje .. zoals bv een koptelefoon

    wat ik wil is de endpin van mijn acoustische gitaar vervangen..
    (nu kan ik daar niks insteken en is het gewoon een uitsteeksel om je strap aan vast te maken)

    en ik zou dat dus willen vervangen naar een endpin met 2 vrouwelijke kanten zogezegd,
    de normale vrouwelijke kant (jack plug) aan de buitenkant waar je je kabel insteekt zoals bij elke versterkte acoustische gitaar,
    maar aan de binnenkant wil ik ook een vrouwelijke 1/4' jack, zodat ik die mannelijke 1/4' jack van het element daarin kan steken,
    zodat ik het element er gemakkelijk uit kan halen als ik het niet gebruik

    duidelijker dan dit krijg ik het niet uitgelegd

  3. #23

    Amp ! Jack-jack

    Hallo Matty,

    Probleem is dat zo'n soort endpin dus niet bestaat. Wel van 3.5mm binnenin naar 1/4" (ofwel 6.3mm), maar
    daar heb je dan weer niks aan. Nou kun je wel iets knutselen van een normale jack endpin en bijv. een jack
    input voor chassis bevestiging (die zijn lichter dan een 2e jack endpin). Maar als je het snoer dat nu aan het
    element zit intact laat komt er binnenin een behoorlijk gewicht aan die soldeerpunten te hangen.
    Hoe lang dat goed gaat ? Dat weet niemand...

    Ik zou hem gewoon een paar keer proberen met het snoer naar buiten door het klankgat. en zodra je weet
    of je het element goed genoeg vindt om (semi) permanent in te bouwen kort je het snoer in en zet je er een
    jack endpin aan.

    Greetz,

    Han.
    Laatst gewijzigd door dadgad; 19 april 2016 om 19:21
    --
    dadgad (and other open tunings).

  4. #24

    Standaard

    3.5 binnenin kan toch prima werken? Ik heb hier wel een converter liggen van 1/4 Jack naar 3.5mm

    Waar kan ik die dan vinden?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #25

    Standaard endpin

    Hallo Matty,

    Ik bedoel dus dit type endpin. Vroeger zag je dit type wel meer, maar waar je ze nu - behalve bij Schaller
    elementen - nog kunt krijgen zou ik zo niet weten.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top