Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: jack to jack endpin

  1. #11

  2. #12

    Standaard

    Die binnenkant lijkt me te klein, niet? Heeft ook een levertijd van 60 dagen


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #13

    Standaard

    Bedoel je zoiets als de Vintage Jack?
    http://tapastring.com/vintagejack.htm
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Die binnenkant lijkt me te klein, niet? Heeft ook een levertijd van 60 dagen


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Goed gezien, hier heb je niks aan. Endpin jacks met voor de binnenzijde ook 6.3 mm jack zijn er bij mijn weten niet. Veel (undersaddle) elementjes worden geleverd met een kleine 2.5 of 3.5 mm plug en dan is dit de oplossing om niet te hoeven solderen.



    Evt. onboard preamps hebben ook die kleine aansluiting om het element op aan te kunnen sluiten.

    Het was denk ik handiger geweest als je niet een element met vast snoer had gekocht maar een met een kleine jackaansluiting. Je kunt voorbedrade endpin jacks met dus een kabeltje en plugje er aan kopen (of die wordt zelfs meegeleverd) en dan kun je de enpin jack (laten) inbouwen en zo op het element inpluggen.

    Hier als voorbeeld een Schaller element:



    Er zijn meer merken die dit hebben en zo kun je elementen uitwisselen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15

    Standaard

    Hm
    Ben ik nu weinig mee uiteraard

    Did beste oplossing is dan zelf een Jack aan een endpin solderen neem ik aan


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Hm
    Ben ik nu weinig mee uiteraard
    Dat had ik nog willen typen, het is mosterd na de maaltijd ja.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
    Did beste oplossing is dan zelf een Jack aan een endpin solderen neem ik aan
    En dan die hele lengte kabel van het element in de klankkast?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #17

    Standaard

    Ja samen binden met een colsonbandje ofzo


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  8. #18

    Amp ! Rare Fishman ?

    Hallo,

    Ik heb net afgelopen weekend (weer) een Fishman klankgat pickup (Rare Earth Singe Coil) geinstalleerd, en
    die had "gewoon" een jack endpin aan het eind van het snoer. Zoals eigenlijk alle Fishmans die ik tot nu toe
    geinstalleerd heb.

    Snoeren met een jack plug ken ik eigenlijk alleen van de Dean Markley en Seymour Duncan klankgat
    elementen, en die zijn bedoeld als verwijderbare oplossing, niet voor (semi) permanente installatie.

    Ik ben dus wel heel erg benieuwd welk type Fishman dit is... En of dit wel origineel is (check de Fishman website !).

    En ik zou als oplossing suggereren om er toch maar een jack endpin aan te installeren. Dan kun je hem met
    iedere gewone gitaarkabel aansluiten. Die jack endpin kun je dan voor tijdelijke installatie met tape o.i.d aan
    je draagband of waar dan ook aan vast maken.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Google leert mij dat TS een Neo-D met vast aansluitsnoer heeft:

    http://www.bax-shop.nl/gitaar-elemen...t-details.html

    Als het element het gewenste klankresultaat heeft zou ik ook voor vaste inbouw kiezen. Een rol kabel in m'n gitaar zou ik niet willen. Bovendien is een soldeerverbinding mechanisch niet sterk, dus ik zou ook geen opgerolde kabel aan een intern aangesoldeerde conta-jack laten hangen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20

    Standaard

    die heb ik inderdaad. ik weet nog niet of het geluid bevalt, daarom wil ik hem nog niet inbouwen...
    wat wel zo is, is dat ik vrijdag een optredentje heb en dat het heel vervelend is met die kabel uit het klankgat,
    want die hangt echt in de weg bij het strummen..

    ik had gewoon gehoopt dat er een endpin is waar jij de gewone input jack hebt aan de buitenkant, maar een gelijkaardige input jack aan de binnenkant zodat ik die fishman dus gewoon daarin zou kunnen steken..

    blijkbaar niet dus, en blijkbaar ben ik ook heel slecht in een probleem uit te leggen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top