Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard Nieuw project genre: Progrock : How tall was Goliath?

    Hey dames en heren

    Sinds September heb ik aan onderstaand project/band gewerkt, we hebben nu zo'n 30 minuten aan nummers die ik voor 90% zelf heb geschreven, vooral laten inspireren door King Crimson.

    Externe input vind ik altijd super:

    De opnames vind je zowel op: http://www.vi.be/howtallwasgoliath

    als op

    https://www.facebook.com/howtallwasgoliath

    Thanks!!

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Mooi nummer . Inderdaad een beetje Crimson achtig . Mooie harmonieen vind ik

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    Klinkt erg knap, maar mijn zeurend hoofd kan het nu niet echt aan... Ik beloof plechtig het later met de nodige aandacht opnieuw te zullen luisteren. Er wordt me vaak gezegd dat ik king crimson leuk zou vinden, misschien moet ik het toch ook eens proberen.
    De 'introducing' doet me overigens, nadat ie in gang schiet, wat denken aan (één van de vele gezichten van) motorpsycho.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasses Bekijk bericht
    Klinkt erg knap, maar mijn zeurend hoofd kan het nu niet echt aan... Ik beloof plechtig het later met de nodige aandacht opnieuw te zullen luisteren. Er wordt me vaak gezegd dat ik king crimson leuk zou vinden, misschien moet ik het toch ook eens proberen.
    De 'introducing' doet me overigens, nadat ie in gang schiet, wat denken aan (één van de vele gezichten van) motorpsycho.
    Neem gerust de tijd die je nodig hebt!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Veelbelovend, met zo'n sax moet ik snel aan van der Graaf generator denken, maar da's geen schande, toch? Zit wel een beetje in die hoek maar de modern gekleurde gitaarpartijen maken het anders.
    Meer!


    Potdomme, ik ga gelijk weer eens luisteren:
    Mwa...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Knappe muziek! Zes man en één vrouw sterk, hoe hou je dat bij elkaar met die afstanden? Waar repeteren jullie?
    Heb je alles thuis geschreven en daarna voorgespeeld? Is het de bedoeling dat je alleen het gros van de songs blijft schrijven of komt er later ook input van anderen? Maar over de muziek: het zit allemaal goed in elkaar, ook mooi die dynamische afwisselingen in de songs, is erg goed. Ik kan hier zeer goed naar luisteren

  7. #7

    Standaard

    Bericht weer pleite. Gebeurt meer de laatste tijd. Snap er niks van.

    Nah, ik had een stukje met de volgende hoofdpunten:
    - als je plannen hebt om te touren, maak dan een demo
    - misschien willen jullie eerst meer repertoire, snap ik, half uur is mager
    - maar dit spul kun je easy interesse voor de band mee maken

    Nice. Fijn stukkie werk.
    Persoonlijk houd ik van wat eenvoudiger spul, maar dit is qua ideeënrijkdom een prima start.
    Is een shared bill een idee? Hoef je niet een hele avond te vullen en kun je toch al wat bestaand werk testen en nieuwe ideeën proefdraaien.....

    GoGoGo David!
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Knappe muziek! Zes man en één vrouw sterk, hoe hou je dat bij elkaar met die afstanden? Waar repeteren jullie?
    Heb je alles thuis geschreven en daarna voorgespeeld? Is het de bedoeling dat je alleen het gros van de songs blijft schrijven of komt er later ook input van anderen? Maar over de muziek: het zit allemaal goed in elkaar, ook mooi die dynamische afwisselingen in de songs, is erg goed. Ik kan hier zeer goed naar luisteren
    Wij studeren allemaal in Hasselt, en de saxofonist studeert in Maastricht dus dat is wel handig! Nuja, ik ga volgend jaar misschien wel naar Gent, maar we zien wel. In België is niets 'ver' als je maar wil.
    Ik heb 90% zelf geschreven, soms vanuit gitaar riffs, soms gewoon in Logic Pro X met midi op de trein

    Thanks!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top