Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 40
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    doorgezet met de panterprint en zijkant met metallic zwart ingespoten en de top met blanke acryl.






    en als je dan toch bezig bent de headstock ook maar aangepakt met metallic zwart.




    dus de komende dagen en weken aan de gang met de acryl lagen dikker te maken en alles af te werken.
    een soort van burst rand van metallic zwart op de bovenkant is een van de dingen waar ik nog aan denk.

    wel gek trouwens, de blanke lak van de action geeft aan uitgehard te zijn na 2 uur.
    lijkt mij wel heel snel

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    maar weer even een update.
    de headstock begon op een of andere manier vreemd te reageren op de lak dus dat er weer af geschuurd.
    kreeg het idee om het woord leven, chai, in het hebrews erin te graveren en dan te vullen met glasverf.
    geprobeert een overgang van metallic zwart naar transparant zwart te maken wat redelijk lijkt te lukken maar de foto is niet geweldig omdat de lak ook nog vers was.



    de resonator met panterprint begint aardig te lukken. diverse lagen action acryl erover en langzaam opbouwen begint zich alles nu mooi te vullen met lak en verdwijnen de onregelmatigheden .
    echt mooi bol word hij niet meer, maar hoe meer lak hoe dieper de kleuren van de print.
    zit nu een kleine metallic blackburst rondom en de randen zijn van die kleur.



  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Mooi geworden! Mooi hoe je de 'fouten' van het schuren hebt opgevangen met die panterprint, dat pakt echt briljant uit!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    inderdaad erg cool!!
    life sucks and then you die

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    vandaag weer een laag acryl gespoten en bus was bijna leeg.
    nu weet ik niet of het daaraan lag maar ik kreeg een soort van witte waas op sommige plekken, alsof er condens onder zat.
    weet niet of het op de foto's te zien is.





    ik hoop maar dat het wegtrekt.
    nog wel even de leverancier van de lak gebeld vanwege de snelle uithardt tijd die men op de bus zet, 2 uur.
    droog na 10 minuten want volgens mij was dit in het verleden anders
    blijkt geen vertaalfout of i.d maar omdat de action blanke lak hier nogal veel benoemt is misschien wel iets om rekening mee te houden dat de huidige lak anders kan zijn

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    hey hops!

    de panterprint in eerste instantie niet mijn ding maar toen de burst erbij kwam helemaal tegek ineens. nice job!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2008
    Locatie
    Zuidhollandse eilanden
    Berichten
    178

    Standaard

    Het zit je ook niet mee zeg, ik hoop dat het wegtrekt en dat je van verdere lak problemen verschoond blijft.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robrock Bekijk bericht
    Het zit je ook niet mee zeg, ik hoop dat het wegtrekt en dat je van verdere lak problemen verschoond blijft.
    je krijgt dat als je niet vanaf het begin iets opbouwt. wat zit erop aan lak, hoe reageert dat op de lak die je wilt gebruiken etc etc. veel variabelen die de kans op ongemak vergroten.
    daar waar ik bezig ben met dit project kan ik niet wanneer ik wil binnenkomen dus moet wachten tot maandag om te zien hoe het uitgepakt heeft.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    kon vandaag weer kijken hoe het opgedroogd was en de witte was was verdwenen.
    nu kan het zijn dat de eerste lagen in een warmere omgevingstemperatuur gedaan zijn en dit effect niet optrad. vandaag weer wel en dan ziet het er zo uit.



    maar we houden vol!!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    gisteren alles kunnen monteren en ziet er naar mijn idee stijlvol uit.
    tweaken van snaarhoogte doe ik later als mijn vrouw erop gespeeld heeft en kan aangeven of het goed is of toch anders moet.
    wil iedereen die meegedacht heeft bedanken en natuurlijk eindigen met foto's




 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top