Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard Wat mooi - Normaal, slide solo

    Volgens mij heb ik deze hier nog nooit gepost, dus bij deze.

    Geluidskwaliteit is niet top (opgenomen met een mobiele telefoon met trilalarm ), dus probeer daar even langs te luisteren. Gaat vooral om het stukje muziek.

    Ik heb het twee jaar geleden opgenomen met een akoestische Motion gitaar, gestemd in open G.

    Enjoy!

    https://soundcloud.com/hans-jansen-1...ooi-slide-solo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #2

    Standaard

    Nou moe (zei Guust dan) wat is er aan de hand dat een heerlijk stukje als dit geen respons krijgt?

    Eerlijk gezegd vind ik het ernstig aan de korte kant. Daardoor komt het 'verhaal' een beetje in het gedrang. Maar dan hebben we de minpunten wel gehad.

    Ik hoop dat je de moeite neemt om iets langers op te nemen. Er is commentaar op mijn stukkies van 7 minuten. Ik snap dat wel. Maar je kunt m dan wegdraaien als je het genoeg vindt. Die van jou moet telkens opnieuw op. Krijg er een trekkersarm (accordionistenkwaal, zeg ik er maar even bij) van.

    Nou ja, nog maar eens dus.
    Vriendelijke groet, Gus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Bedankt voor het bluesje Hans. Superbe opname vergeleken met de Edisons waarmee de helden uit de jaren '20 het moesten doen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Bedankt!

    @Gus:
    Het is ook ernstig aan de korte kant, het is de solo uit een heel liedje. Als ik nog een keer de mogelijkheid heb, neem ik het hele liedje wel een keer op.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5

    Standaard

    Ja, dat stond er ook bij natuurlijk. De helft is het rustige lezen, bla die bla.
    Maar zeg eens eerlijk, wil jij een trekkersarm? Kun je alleen nog maar short scale spelen.
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    leuk, ik ben ook wel benieuwd naar het geheel. Maar wat de * gebeurt er eigenlijk op seconde 7?

  7. #7

    Standaard

    Oude Amsterdamse bak (grap):
    Vraag: welke tor loopt er op een batterijtje?
    Antwoord: een vibra tor

    En da's precies wat je door de muziek heen hoort. Wees blij dat je alleen de tor hoort, en niet dat, wat het teweeg brengt.
    Who cares?
    Who needs perfection?

    Geniet nou maar lekker van iets dan niet is doodgeknuffeld.
    En vraag, net als ik, of wij het misschien gewoon niet waard zijn om een normaal stukkie te posten.
    En geen (GEEN) kort kut stukkie. Ook wel KKS genoemd.
    Ik vind een KKS geen pretje, alhoewel ik het met dit soort lekkere KKSen graag een keer door de vingers zou willen zien.

    Go go go Kim!
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Slide hoor je hier niet veel volgens mij en dit vindt ik daarom wel leuk. Ik mis de een slaggitaar en/of begeleiding wel. Daardoor klinken de overgangen naar de slide stukken en de losse noten een beetje houterig naar mijn smaak. Als je er meer een eigen draai aan geeft ipv precies na probeert te spelen(wat je volgens mij probeert) denk ik dat het geheel ff wat losser gaat klinken, als je begrijpt wat ik bedoel(en dat is Ollie B. Bommel).


    Marcel

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasses Bekijk bericht
    leuk, ik ben ook wel benieuwd naar het geheel. Maar wat de * gebeurt er eigenlijk op seconde 7?
    Er kwam een berichtje binnen op het opnameapparaat, die op trillen stond.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heffie Bekijk bericht
    Slide hoor je hier niet veel volgens mij en dit vindt ik daarom wel leuk. Ik mis de een slaggitaar en/of begeleiding wel. Daardoor klinken de overgangen naar de slide stukken en de losse noten een beetje houterig naar mijn smaak. Als je er meer een eigen draai aan geeft ipv precies na probeert te spelen(wat je volgens mij probeert) denk ik dat het geheel ff wat losser gaat klinken, als je begrijpt wat ik bedoel(en dat is Ollie B. Bommel).


    Marcel
    Ik snap wat je bedoelt. Normaal gesproken zou er nog een andere gitaar en een bas meespelen, dan klinkt het al heel anders. Dan kan de luisteraar en ikzelf ook iets beter mikken op het ritme. Als je alleen het zangspoor van een opname hoort klinkt het ook niet altijd even vloeiend.

    En vergeet niet dat dit op een telefoontje is opgenomen, zonder compressie of galmpje of zo.

    Thanks iig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top