Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1

    Standaard Met een gitaar naar Cuba, speciale flightcase, of misschien zelfs een reisgitaar?

    Later dit jaar ga ik naar Cuba, en ik wil graag een gitaar meenemen. Nu zit ik nog te twijfelen tussen mijn Maton EBG808-TE of mijn Eastman E20OM. Voor beide heb ik een hardshell case erbij gekregen, maar ik weet niet of die goed genoeg zijn, als in, kopen mensen voor in het vliegtuig een speciale flightcase?

    Of is het in z'n algemeenheid een reisgitaar zoals een Baby Taylor een veiligere oplossing? Als er iets met m'n gitaar gebeurd, vooral de Maton, zou ik het mijzelf nooit vergeven.

    Iemand tips?
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Misschien handiger daar voor weinig een gitaar te kopen? Praktischer misschien.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Misschien handiger daar voor weinig een gitaar te kopen? Praktischer misschien.
    Het probleem daarvan is dat het om een gitaar event gaat waar 4 dagen lang workshops zijn. Dus ik wil het liefst wel iets wat lekker bespeelbaar is. Eventueel dan maar een Baby Taylor ofzo?
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik heb op 2 vluchten kunnen regelen dat ik mijn gitaar als handbagage mee mocht nemen, waarbij een leuke stewardess een veilig plaatsje in de cabine regelde. Moest ff zeuren vooraf, wat charme in de strijd gooien en de waarde schromelijk overdrijven, maar het lukte wel

    Ps ik zou voor de Eastman gaan voo je trip.

  5. #5

    Standaard

    Ben in de zeventiger jaren eens met mijn 12-snarige Yamaha naar Spanje geweest met het vliegtuig.
    Die ging in het bagageruim en kwam er onbeschadigd uit.
    En de koffer was niet zo'n 'tight-fit' koffer als die van de Eastman.
    Had wel schuimplastic erin gedaan, maar de koffer was dus niet zo heel goed beschermend.

    Zou inderdaad de Eastman meenemen. Je weet tenslotte niet wat daar gaat gebeuren, als je
    de gitaar even weg legt, ofzo....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    man man man, 4 dagen naar gitaar event in Cuba. Dan neem je gewoon je beste gitaar mee.
    Vriendelijke groet,

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    En vergeet geen BTW-verklaring of je originele aankoopbon mee te nemen, je zal niet de eerste zijn die bij terugkomst BTW gezeur krijgt.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik weet niet of je veel op pad gaat maar een Baby Taylor is nooit weg . En als je hem in een gigbag mee mag nemen als handbagage

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    man man man, 4 dagen naar gitaar event in Cuba. Dan neem je gewoon je beste gitaar mee.
    Om 'em vervolgens opgevouwen van de bagageband af te trekken? liever niet ;-)

    Ik denk dat de Eastman maar mee moet, en dan hopen dat niemand er mee van doorgaat
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gewoon de goedkoopste van de twee meenemen, doet het ook minder auw als er lompe luchthaven medewerkers ermee gaan gooien op het bagagedeck🙈

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top