Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 12 van 12
  1. #11
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Ik heb voor reizen naar de VS een Hiscox koffer gekocht, die zijn heel sterk. Máár, adviseerde Chris van Luthiers in Den Bosch me, pak vooral de kop heel stevig in met kranten of zo, zodat die van alle kanten ondersteund is. want het grootste risico is dat de koffer vanuit rechtstandige positie omvalt, en dat dan de kop afbreekt.

    Is goed gegaan, maar omdat ik vaker daarheen reisde en ik op zeker moment 75 euro per enkele reis extra moest betalen voor excess luggage heb ik in 2012 daar ter plekke een tweedehands Taylor 114 serie voor ca 500 euro gekocht :-)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Als je het een beetje kan verkopen krijg je hem misschien wel mee als handbagage. Je kan hem dan aan een hostess geven die hem dan in een apart hokje in het vliegtuig zet. Tijdens het uitstappen krijg je ze dan weer terug.

    Ik heb zelf eens een veel te grote wereldkaart mee teruggebracht uit Argentinie. Die viel absoluut niet meer binnen de handbagage maten maar daar werd geen enkel probleem van gemaakt. Gewoon mee op het vliegtuig genomen, aan zo'n muts gevraagd om hem weg te zetten en na de landing terug opgehaald. No biggie!

    Een akkoestische gitaar inchecken zou ik nooit doen, ongeacht welke koffer eromheen zit. Risico is veel te groot.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top