Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 101
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Zelf Tele assembleren

    Goed, gisteravond is de bestelling de deur uit gegaan voor onderdelen om binnenkort zelf een Tele te gaan assembleren. Hier, in het fraaie Friesland, hebben we een hele prettige en kundige snarendokter (Willem de Roode van www.gitaarupgrade.nl ) met een prima assortiment aan onderdelen.

    Eerst het budget bepaald en daarna de beste onderdelen erbij gezocht. Tuurlijk, als je bv allemaal Allparts neemt, krijg je een mooiere/betere gitaar, maar dan kom je qua prijs misschien wel uit op een USA Standard en ik probeer onder de helft uit te komen.

    Body: mighty might, lightweight USA swamp ash in surf green (helaas geen nitro....)
    Neck: mighty might, 12", RW-toets, medium frets, vintage tint, Canadees esdoorn (helaas geen birds-eye)
    Bridge: USA HotRod met compensated brass saddles
    Hardware: Gotoh, nickle
    Slagplaat: vintage cream 3-ply
    Tuners: Kluson
    Pots: CTS usa vintage
    Wire: cloth wire
    Output: Switchcraft
    Topkam: Hotrod bone nut
    Knobs: Hotrod
    Decal: Rothko & Frost
    PU's : ik had nog een setje Fenders liggen uit mijn '52 reissue (Japan 1983)

    Voor de hals en body kon ik kiezen naar gewicht, resonantie en profiel. Qua body heb ik voor de lichtste gekozen en qua hals hadden ze een met een mooie donkere toets (bijna Rio Palisander) die ook nog een mooie tekening had en perfect op de body paste. Het wordt dus zeg maar een early 60's Tele met details uit de 50's

    Ik verwacht woensdag alles binnen te hebben, waarna het schroeven en solderen kan beginnen. Kortom, wordt vervolgt. (leve de voorpret!)
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 8 april 2016 om 15:31

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Hier ga je echt veel plezier aan hebben om te maken Joost,
    De mijne gaat nu al een tweetal maanden mee on the road.
    Ik had er erg lang mee gewacht om eindelijk zelf iets te maken en nu heb ik spijt dat ik het niet eerder gedaan had haha...
    Bij mij is het een 62' custom geworden met wat moderne trekjes.
    Intussen is de eerste strat ook in de maak.

    Mijn geassembleerde tele heeft ook een mighty mite hals, en ik vind de kwaliteit en feel daarvan gewoon geweldig.
    Dus voor mijn strat heb ik ook voor mighty mite gekozen.
    Body's van mighty mite zijn ook dik in orde, de ongelakte toch want ik wilde ze graag zelf lakken in nitro.

    In ieder geval veel succes met het project.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard


    (meer hier)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Cool! Je kan er ook een laagje blanke nitro op zetten, dan heb je toch die uitstraling en verouderd ie mooier als je nitro wil.
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht

    (meer hier)
    Oei, wat is die lekker. Als mijne half zo mooi wordt ben ik al blij.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Wel mooi hoor, zo'n groene en wat verouderde tele! Staat ook nog op m'n lijstje :-)

    Maar gaat het om de gitaar of het proces? Voor de helft van een USA Standard heb je toch ook bijna een Kauffmann?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Wel mooi hoor, zo'n groene en wat verouderde tele! Staat ook nog op m'n lijstje :-)

    Maar gaat het om de gitaar of het proces? Voor de helft van een USA Standard heb je toch ook bijna een Kauffmann?
    Gewoon leuk om na 30 jaar iets zelf in elkaar te knutselen. Ik kijk altijd vol bewondering naar de echte zelfbouwers hier, maar dat zie ik mezelf niet direct doen. Een Kauffmann is inderdaad heel veel waar voor je geld. Dat realiseer je je nog beter als je zelf naar fatsoenlijke onderdelen op zoek bent. Er komt dan ook op zeker nog eens een Kauffie Tele, maak je geen zorgen Leonardo

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Gewoon leuk om na 30 jaar iets zelf in elkaar te knutselen. Ik kijk altijd vol bewondering naar de echte zelfbouwers hier, maar dat zie ik mezelf niet direct doen. Een Kauffmann is inderdaad heel veel waar voor je geld. Dat realiseer je je nog beter als je zelf naar fatsoenlijke onderdelen op zoek bent. Er komt dan ook op zeker nog eens een Kauffie Tele, maak je geen zorgen Leonardo
    Waar haalt Kauffie zo'n onderdelen trouwens? Of is dat het geheim van de assembleur?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Waar haalt Kauffie zo'n onderdelen trouwens? Of is dat het geheim van de assembleur?

    Ten eerste weet ik dat niet en ten tweede is Albert meer dan een assembleur denk ik. Zo doet hij bv het spuitwerk zelf, het relicen doet hij zelf en past hij bodies aan als er grotere pu's in moeten.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ten eerste weet ik dat niet en ten tweede is Albert meer dan een assembleur denk ik. Zo doet hij bv het spuitwerk zelf, het relicen doet hij zelf en past hij bodies aan als er grotere pu's in moeten.
    Ach, er zijn hier volgens mij al genoeg discussies geweest over assembleur vs. bouwer. Mij maakt het niet zo veel uit hoor, al noemen we 'm bouwer. Ik vind het leuke gitaren voor relatief weinig geld. De rest van het verhaal ken je ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top