Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Welke Poweramp?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard Welke Poweramp?

    Ok, Ik heb dus een leuk rack met als basis een ENGL E580 pre-amp. Momenteel gebruik ik hierbij een Mesa 20/20 maar ik wil eigenlijk een zwaardere poweramp.
    Nou ben ik persoonlijk altijd eigenlijk meer een EL34 man geweest, maar durf niet te zeggen of dit ook de meest perfecte match is voor mijn pre.
    Voorwaarde is wel dat de poweramp max 2he hoog mag zijn. Ik heb al wat onderzoek gedaan en overweeg de volgende poweramps:

    -Mesa 50/50
    -VHT/Fryette 2/50/2 of 2/90/2
    -Engl 2:50 of vergelijkbare poweramp.

    Mijn vraag, kan iemand iets zinnigs zeggen over de match met mijn E580 pre-amp? En zijn er nog meer poweramps die het overwegen waard kunnen zijn?

    Ik verwacht natuurlijk een reactie van "Ga testen" Ga ik ook zeker doen wanneer de mogelijkheden er zijn maar ben dan nog steeds benieuwd jullie input.
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  2. #2

    Standaard

    Ik heb voor EL34 buizen erg positieve ervaringen met de Ernst Flieck 2x50W poweramp. Mijn Mesa 295 is ook erg goed maar die heeft dan weer 6L6 buizen en klinkt dus wat ronder.

  3. #3

    Standaard

    Je preamp ken ik niet maar de VHT/Fryette 2/50/2 vond ik waanzinnig met diverse preamps (CAE 3+, Egnater/Rocktron Tol, Mesa).
    De 50/50 van Mesa vond ik het er niet bij halen. De 395 van Mesa (3HE) was echt helemaal waanzinnig!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  4. #4

    Standaard

    Ik was niet kapot van de combi 580/VHT2/50/2. Veel te dun, geen body. Die preamp klinkt het beste met 6l6. Ik had vroeger de 930/60 aan de 580 hangen, perfecte combi. En de VHT aan de 3+ ;-)
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top