Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Oude akoestische gitaar iets waard?

    Ik vond vorige week een akoestische gitaar die iemand naast de vuilcontainer had gezet. Hoewel deze een zwaar leven geleid lijkt te hebben is alles nog redelijk intact, geen barsten in de kast, hals is recht, en compleet. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om dit gewoon in de vuilcontainer te gooien dus nu staat hij bij mij thuis. Het probleem is dat ik al genoeg gitaren heb en niet op een project zit te wachten.

    Ik heb al even rondgelezen op het forum hier maar ik denk dat ik het beste gewoon jullie expertise kan inzetten. Dus vandaar twee foto's van de gitaar en het label in de kast. Zou dit voor iemand nog wat waard zijn?


  2. #2

    Standaard

    zo te zien één met een solid back, of het label bubbelt wel heel vreemd .
    heeft een onverlaat nou de toets gelakt? daar lijkt het wel op in ieder geval, zijn fijn klinkende gitaartjes, deze heeft een zwaar leven gehad.
    schoonmaken en nieuwe snaren er op zou ik zeggen, je zou bijna denken dat de omwonden snaren bij deze voor een staalsnarige zijn, met baleind dus, in dat geval snel vervangen die trekken een klassieke gitaar krom.
    waarde wat de gek er voor geeft, in deze mishandelde staat rond de 40 euro max indien goed bespeelbaar.
    het waren destijds gitaren die door de muziekscholen werden geadviseerd dus er zijn er nogal wat van in omloop, de huidige juan cortez gitaren zitten in de hogere prijsklasse, deze dus niet.

  3. #3

    Standaard

    Solid back lijkt te kloppen, de toets is volgens mij niet gelakt, ik denk dat dat een bijeffect is van de flits van mijn telefoon. Ik had inderdaad ook het idee dat de laagste drie snaren eigenlijk staal zijn, het zijn in ieder geval baleinden die er aan zitten. Ik heb de spanning al van die drie afgedraaid voor de zekerheid.

    Ik zie het zelf niet zo zitten om er een project van te maken dus ik zou zeggen, als iemand hem in Amsterdam op wil komen halen dan kan hij gratis mee.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Er zijn verschillende forumonderwerpen over dit merk.
    Zoals deze: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-Cortes-gitaar

  5. #5

    Standaard

    Bedankt daarvoor, ik had er niet meer aan gedacht om op het merk te zoeken. Interessant om er wat meer over te lezen maar het blijft dus toch een beginners gitaar met helaas aardig wat gebruikssporen. Aanbod van gratis afhalen blijft staan.

    Iemand met een knutselinstelling die eens zou willen proberen of een Spaanse gitaar iets voor hem/haar is zou hier een leuke aanwinst aan hebben....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Wat leuk Jimi Hendrix had zo'n gitaar. Gaat nu rond voor ongeveer $8000.000 de deur uit.

  7. #7

    Standaard

    Daar heeft ie Spanish Castle Magic op gespeeld zeker?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top