Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Bijgeluid soundhole pickup sinds andere snaren...

    Raar verhaal...

    Onlangs merkte ik een zoemende hiss, bij elke aanslag op de A-snaar, zo rond de C. Een hiss alsof er een noise gate open en dicht gaat. Het sterft uit met het uitsterven van de toon. Het is iets elektrisch, want zonder versterking hoor ik het niet.
    Het ligt niet aan effecten, amps, kabels of wat dan ook. Ik heb het ook met een korte draad direct in de interface.
    Mijn nylonsnarige heeft het niet. En het viel me op, sinds ik andere snaren ben gaan gebruiken. Normaal gebruikte ik Martin Lifespan 011 Phosphor Bronze. Nu gebruik ik Ernie Ball 012 met een aluminium legering ofzo. Iets nieuws. Klinken veel gedefinieerder en krachtiger.

    Zou een snaar iets kunnen triggeren in een soundhole pickup (Schertler M-AG6) wat een bijgeluid veroorzaakt? Klinkt erg onwaarschijnlijk, maar laws of nature move nu eenmaal in myserious ways...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Het lijkt wel of er iets meeresoneert op de eigenfrequentie, omdat het alleen voorkomt rond de C.
    Zeker weten dat het niet iets mechanisch is?
    -

  3. #3

    Standaard

    Ja, dat weet ik zeker. Het heeft ook geen pitch. Het is een ruis.

  4. #4

    Standaard

    die soundhole pickups werken met een bepaalde legering beter dan de andere, volgens mij zijn de snaren het probleem.

  5. #5

    Standaard

    Zou wel balen zijn. want met zowel de snaren als de pup ben ik meer dan tevreden. Na een lange zoektocht.....

  6. #6

    Standaard

    Ben er uit hoor. Zij inderdaad de snaren. Ik heb de A snaar vervangen voor een phosphor bronze: kraakhelder (zonder kraak dan....)
    Terug naar de oude snaren maar weer....

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Dit soort problemen zijn in mijn ervaring vaak problemen met de afscherming. Door snaren van ander materiaal kan er inderdaad iets veranderen in de magnetische en elektrische velden rond de pickup waardoor uitzonderlijk rare effecten kunnen ontstaan, heb zelf ook wel eens zoiets gehad met één van mijn elektrische gitaren: ik had toen een soort effect alsof Stevie Nicks zachtjes stond mee te neuriën in bepaalde frequenties, heeft ook heel veel mensen in totale verbazing gelaten maar bleek toen ook een probleem in de afscherming of liever het gebrek daaraan.

    Als je het probleem kan oplossen met andere snaren zou ik dat gewoon doen, veruit de gemakkelijkste oplossing!

  8. #8

    Standaard

    Het komt soms uit hoeken waar je 't niet verwacht. Maar andere snaren is inderdaad the way to go nu.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top