Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Music HNGD Guild Westerly M-140

    Trots ben ik op mijn nieuwste aanwinst!! De Guild Westerly m-140 e.
    Een prachtige handzame Triple O. Een paar keer gitaren gaan testen en uiteindelijk een heel klein beetje op de gok toch een gitaar gekocht. Maar... ik ben er erg blij mee.
    Hier wat foto's:






  2. #2

    Standaard

    Ziet er gaaf uit.
    Veel speel plezier !
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Daar zou ik ook nogal happy van worden



  4. #4

    Standaard

    Prachtig, Rooker. Een gitaar zoals een gitaar zijn moet. En dit 3O model is beslist mijn favoriet.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Haha Thanx! Mijn favoriet dus ook.

    Heb best wat gitaren vast gehad. Eastman, Yamaha, Die kleine Taylor GS mini, Martin, Sigma en Mayson.
    Was best moeilijk hoor om goed de verschillen in me op te nemen vooral als je er dagen overheen laat gaan. Ik heb ook erg gelet op bespeelbaarheid en afwerking. De enige die me een beetje tegen vielen waren de Sigma's. Zag er op internet erg mooi uit! maar in het echt vond ik ze er afgezien van de hele dure modellen een beetje goedkoop uitzien met alle bling.
    Wat je zegt "zoals een gitaar zijn moet" vond ik bij de Guild. Alles is Functioneel, echt heel erg mooi getekend hout en basic aankleding qua parelmoer en binding. Prachtig gitaartje met ook een hele mooie soft case. Was wel heel moeilijk beslissen want ik vond de Dreadnought met cutaway ook heel erg mooi! Deze klonk ook echt als een dijk. Grootser als deze eigenlijk maar ik ben uiteindelijk toch gevallen voor de looks van deze en de handzaamheid.
    Heb echt zitten twijfelen tussen deze en de Taylor gs Mini uiteindelijk. Die klinkt echt te gek en ook heel groots! Maar (bijna) alles aan het gitaartje is kunstmatig. In de glooiende klankkast zit bijv geen bracing en dat vind ik altijd wel mooi. Gewoon zwarte kunststof laag op de headstock met geprint logo. en de kast ziet er echt uit als laminaat zoals je die in woonkamers vind. En dat vind ik niets. Wel een mooie massieve top. Wat me ook toch tegen stond bij een 2e testsessie was het korte halsje en de dunne frets.
    De Guild die ik in eerste instantie getest had was de Mahonie M-120 e. En daar bleef me van bij dat hij juist zo lekker speelde. Maar de klank was me net even iets te apart. Heel weinig bas en veel mids. Ik kreeg er niet echt lekker mijn liedjes uit maar ondanks dat bleef hij me wel intrigeren en bezig houden. Misschien dat ie met de jaren wat losser zou gaan klinken maarja dat blijft een gok.
    Uiteindelijk dus 40 gitaren getest en dan totaal tegen natuur op de gok de M-140e besteld haha.. In de hoop dat deze dezelfde bespeelbaarheid zou hebben maar dan met een iets gebalanceerdere klank. En dat naar aanleiding van bovenstaand filmpje en nog een andere van een Americaan ofzo die er nog iets meer uit haalt. En ik moet zeggen het klinkt inderdaad zo. Heel mooi en gebalanceert maar niet het volume van een Dreadnought. Je merkt dat het gewoon een kleiner gitaartje is. Maar om jezelf te begeleiden met zang gaat hij hard genoeg en je kunt hem natuurlijk uitversterken. voor mij heeft dit gokje dus goed uitgepakt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Nou Rooker, laat deze gitaar nou toevallig erg hoog op mijn 'stijve lul-lijst' staan. Geweldig!!!!
    En als ik me niet vergis heeft Guild (als merkengeile gitarist hoort Guild sowieso bij mijn lievelingslijstje) van deze gitaar ook nog een volledig mahoniehouten versie. Ook prachtig!

    hij klinkt op het filmpje (misschien het gevolg van de microfoons) veel bassiger en voller dan ik had verwacht. Ik zoek zelf een 000-model die mooi evenwichtig klinkt, maar toch ook meer 'trebly'. En dan wil ik 'm in Nashville tuning zetten. Dat klinkt waanzinnig, maar het is tevens iets dat je slechts sporadisch gebruikt, dus om er nu veel voor te betalen...., nou nee dus. Bovendien weegt mijn portemonnee minder dan een XXS beflapje, zo wist een in SOA's grossierende vriendin van me te vertellen.

    Ik denk dat ik gewoon een keer mazzel moet hebben.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ja hij is echt prachtig! Ik zal een heel lang betoog besparen maar het is het 2e exemplaar wat ik heb maar aan deze klopt alles. De hout tekening en ook de bespeelbaarheid en de klank is wel ongeveer zo als in het filmpje! Verwacht geen dreadnought. Dat klinkt veel kolosaler. Maar hij klinkt wel heel lekker, gewoon een echte massief houten gitaar van goede kwaliteit. Om te vergelijken. De Taylor GS mini had meer volume en ook een lekkere soort typische Taylor twang. Maar toch vond ik hem minder "ech"t klinken, en zeker ook betreft bespeelbaarheid won deze met kop en schouders. De GS ( die ik telkens aanhaal omdat ik dat de enige echte concurrent vond) heeft een nog kortere mensuur waardoor hogerop de frets echt dicht tegen elkaar zitten waardoor ik er elke keer een oversloeg. Ook vingertapping klonk er niet zo lekker op. De Guild heeft gewoon de zelfde mensuur als een Les Paul. Dat speelt al veel vertrouwder. Wat ook noemenswaardig is ( weet heeft niets met de gitaar te maken) er zit een prachtige gigbag/case bij. Deze heeft prachtige groene voering, de gitaar zuigt zich er in vast en heel mooi het Guild logo er op geborduurd!
    De Mahonie versie heb ik zitten testen alvorens ik deze kocht. Prachtig ook. Eigenlijk geld hetzelfde, je moet er wel een uitzoeken die van een mooie hout tekening is voorzien want je ziet alles door de blanke lak. Het exemplaar wat ik testte was heel erg mooi. Maar de sound iets te specifiek voor mij. Heel mooi om er bij te hebben. Maar voor mij moest er echt een main akoest komen en die heb ik gevonden. Hij gaat nog net niet mee naar bed

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Wat me opvalt in dat filmpje, de bassen van met name de cis en de c op de A snaar overstemmen alles, is dat bij jou ook zo?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    Ik heb ook 2 akoestieke Guilds. Ik zou zweren dat ik mijn gitaar hoor in dat filmpje.

    Mooie aanwinst.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Klopt wat je zegt over dat filmpje. Grappig hoe andere mensen weer naar iets luisteren. Toen ik het filmpje keek dacht ik goh wat lekker. Nu kan ik het ook niet meer los laten haha. Ik denk dat het hier wat overdreven is. Kijk daarna voor de grap eens het fragment van Premier Guitar. Dat vind ik een filmpje waar ik de gitaar heel goed in herken. Denk wel dat het klopt dat wanneer je hard speelt de bas wat gaat overheersen. Maar je kunt in het filmpje ook goed zien dat het gitaartje heel makkelijk weg speelt. Er staat ook een geschreven review op hun website. Weet niet meer precies wat er nu stond maar wel dat het redelijk klopte. Maar die man is prof en vergelijkt de gitaar denk ik misschien onbewust toch met gitaren van drie keer de prijs en dat is natuurlijk niet helemaal fair. Ik denk dat dit voor het geld gewoon een erg goede gitaar is.
    https://youtu.be/gu1SdmtwwD0
    Laatst gewijzigd door Rooker; 12 april 2016 om 23:23

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top