Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: help met 9200

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard help met 9200

    hey ik heb pas een marshall 9200 gekocht en ik krijg men geluid niet hoe ik het echt wil... als ik hard speel over distortion krijg ik zo een schreeuwerig veel te schel geluid en als ik clean speel en ik draai de volume wat meer open krijg ik meteen een overdrive-achtige clean, heeft dit te maken met die biatz of hoe noemt dat?? Hoe kan ik dit veranderen ?
    Ook zou ik er graag 2 lampen uit halen om een 2x50 watt te krijgen ipv een 2x100w

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Als je op laag volume speelt klinkt je geluid altijd modderiger. Als je op hoger volume speelt kun je gerust wat hoge en lage tonen uit je geluid draaien. Dat je amp schreeuwerig klinkt zal wel aan je instellingen liggen denk ik. En als je je amp naar 50 watt wilt zetten denk ik dat je clean alleen maar sneller een overdrive-achtig geluid gaat geven. Probeer de gain van je clean wat meer dicht te draaien.
    Grz. Bram
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard

    heb ik al heel de tijd geprobeerd maar zou het bniet kunnen dat die biatz zo afgesteld staat dat de buizen wel erg snel oversturen?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Je mot ook naar de voice kijken. Je hebt A en B en de ene is meer linear dan de andere.
    Bij mij klonk ie't beste op B geloof ik. Dan vervormde hij iets eerder en klonk wat ruiger naar mijn oren.

    Misschien stuur je hem te hard aan. Wat voor pre-amp gebruik je???

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard

    ik gebruik een gx 700 van boss samen met een 9100 van marshall
    gezocht:ff niks
    Gear:fender jaguar block inlay '75; Gibson SG Supreme; Gibson LP Custom; fender tele blue floral en pink paisley; Mesa roadster head; Bogner V30 4x12 cab

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik vroeg welke pre-amp, niet welke FX unit

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Misschien dat je je output knop op de achterkant van je GX-700 iets terug kan draaien , en de interne mastervolume op maximaal 80 zetten.
    Heb ook een blauwe maandag zo'n doos gehad en hij overstuurd vrij snel.

    Succes

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard

    dan moet ik eerst er twee lampen uit halen want men speaker is maar 100 watt ( 4x 25 watt )kan ik die lampen ook niet op een of andere manier minder hard laten oversturen? en hoe haal ik die twee lampen er uit ?
    Ik gebruik die gx samen met die marshall als preamp die staat inderdaad ver open achteraan maar anders gaat men eindtrap niet hard genoeg op 5
    gezocht:ff niks
    Gear:fender jaguar block inlay '75; Gibson SG Supreme; Gibson LP Custom; fender tele blue floral en pink paisley; Mesa roadster head; Bogner V30 4x12 cab

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Je kan je 4x12 ook mono aansturen met alleen de linkerkant van de 9200. Dan is er niets aan de hand.
    Als je'm stereo aansluit zet je dus 2x100 watt op 2x50 watt als die box tenminste zo bedraad is.

    Als ie niet hard genoeg gaat heeft het toch ook geen zin om er 2 buizen uit te halen???

    Niet gaan klooien met buizen als je er geen kennis van hebt!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 maart 2003
    Locatie
    Beerse België
    Berichten
    1.051

    Standaard

    ok maar toch zou ik graag weten hoe je die buizen minder hard laat oversturen...
    gezocht:ff niks
    Gear:fender jaguar block inlay '75; Gibson SG Supreme; Gibson LP Custom; fender tele blue floral en pink paisley; Mesa roadster head; Bogner V30 4x12 cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top