Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard Pickups voor Japanse 62 ri tele

    Hai,

    Ik ben benieuwd naar jullie meningen en smaak.

    Voor mijn Japende 62 ri tele uit ‘86 ben ik op zoek naar andere pickups. Brug PU ben ik best over te spreken maar de hals nu is zo microfonisch dat je er door kunt zingen. Omdat mijn tele veel minder output heeft dan mijn strat en ik ze toch graag beiden wil kunnen gebruiken moet ik mijn PU zo hoog schroeven om iets aan output te compenseren dat ik gek wordt van het tikken op mijn slagplaat.

    Wat zoek ik?

    Iets meer output dan de japanse jaren 80 rommel die er nu in zit. Wel singlecoil maar in de brug beefier. Ik wil hout horen en hij moet lekker knauwen zonder schel te zijn. Open en brutaal. Qua nek: Iets meer output, warm, iets glazig misschien, bluesy.

    Ik zit te denken aan die Twisted tele PU’s. Qua nek wel wat ik zoek denk ik maar ik merk dat ik te weinig vergelijkingsmateriaal heb om echt voor mezelf een keuze te kunnen maken. Dat blijkt misschien ook wel uit mijn beschrijvingen.

    Hebben jullie suggesties? Alvast bedankt.
    prut...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Suhr -T-set of misschien een Bare Knuckle Blackguard 52-set danwel een The Boss-set. De laatste twee hebben extra mids en minder tophoog, maar wel telekarakter. Met de Twisted Tele-set van Fender heb ik geen ervaring.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ik heb een setje Smitty Phat T sinds vorig jaar en die bevallen super! Zie: http://smittyguitars.com/product/phat-t/


    Filmpje op: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...-van-mijn-Tele

    Een Haarlem is lekker dichtbij Smitty in Nieuw Vennep
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 4 april 2016 om 13:07

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Misschien iets minder output maar ik zou eens kijken naar de 51 nocasters van fender.
    Ik heb een home made 62 custom tele en daar heb ik uiteindelijk voor deze set gekozen.
    Vergeleken met mijn strats heeft deze een tikje minder output maar de klank is voor mij gewoon geweldig.
    Vooral de neckpickup klinkt fantastisch.

    Echt veel verschil in output hoor ik niet tegenover mijn strats, maar ik moet erbij zeggen dat mijn strats ook wel allemaal low tot medium output pickups hebben.

    Maar ik zou deze set toch echt eens proberen als je de kans hebt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top