Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Te hoge input impedantie?

    Kan een input impedantie van 2,2Mohm te hoog zijn voor een 5Kohm output? Zo ja, waar kun je dat dan aan merken? En hoe is dat dan op te lossen?
    Mijn BBE Acoustimax heeft zo'n input en mijn gitaar dus een 5k output. En ik zit met een raar storend gezoem bij de lage tonen. Kan dat daar aan liggen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Die impedanties lijken me geen probleem. Anders is het bijv. als je een piezo (erg hoogohmig) wilt aansluiten op een relatief laagohmige ingang van 500k of zo. Dan hou je door de kabelcapaciteit geen hoog meer over.
    Een hoge ingangsimpedantie is wel storingsgevoeliger voor allerlei (HF) EMC zooi; maar als je een goede kabel gebruikt lijkt me dat geen probleem.
    Kortom; ik denk dat je probleem elders ligt.

    YMMV
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Precies.

    Sluit diezelfde gitaar met diezelfde kabel maar eens op een andere versterker o.i.d. aan en luister of je het dan ook hoort.
    En wie zegt dat dat gezoem aan de ingang van de BBE ontstaat?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    Heb alle mogelijke aansluitingen geprobeerd. Zoemen is alleen als de Acoustimax ertussen staat. En omdat het ook niet uitmaakt welke uitgang ik gebruik en de ingangsimpedantie vrij hoog is voor een pedaal, dacht ik dat 't misschien daar zou kunnen liggen.
    Meeste steelstrings hebben een piezo, dit pedaal is daar misschien meer voor geschikt, bedacht ik.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Komt het "gezoem" misschien binnen via je netvoeding van die preamp? Is het misschien 50/100Hz "brom"?
    Plaats de preamp eens zover mogelijk weg van alle trafo's etc.
    Je kunt ook de XLR out van de preamp eens proberen (op een mixer oid) en luisteren of het "gezoem"er dan nog steeds is.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  6. #6

    Standaard

    Het is geen constant gezoem. Het is alleen als ik aansla. Het sterft uit met de toon. Heb alle uitgangen gehad. Ook direct in interface. Overal hetzelfde.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Hmmmmmm, dan ben ik helaas uitgel*ld......ik hoop dat je 'n oplossing vindt.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 januari 2016
    Locatie
    twente
    Berichten
    124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SNiXMusic Bekijk bericht
    Kan een input impedantie van 2,2Mohm te hoog zijn voor een 5Kohm output? Zo ja, waar kun je dat dan aan merken? En hoe is dat dan op te lossen?
    Mijn BBE Acoustimax heeft zo'n input en mijn gitaar dus een 5k output. En ik zit met een raar storend gezoem bij de lage tonen. Kan dat daar aan liggen?
    Bij deze verschillen in weerstand betekend het dat de versterker alles versterkt.
    Eigenlijk is dit bijna ideaal.
    De versterker zal denk ik wel dus alle geluid en ook bij geluid versterkt weergeven.
    Toch ook maar eens andere kabel of gitaar proberen.

  9. #9

    Standaard

    Als ik mijn gitaar direct in de amp steek, is er niets aan de hand. Is 1M. De output van de Acoustimax is 1 of 2K. Of 600 ohm gebalanceerd. Mijn elektrische gitaar (hot output) heeft het niet, maar clipped, zelfs in de laagste gainstand. Ik geloof dat ik deze machine maar terugstuur.

  10. #10

    Standaard

    Het is een impedantie issue. Mijn klassieke gitaar heeft een output van 47K. No problem. Geen gezoem.
    Hoe kan ik het oplossen? Het verhogen van de impedantie op de output gaat vast gepaard met extreem hoogteverlies....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top