Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Nieuwe gitaar nek (elektrisch 22 naar 24)

    Kan ik een 22 frets nek vervangen door een 24 frets nek of ga ik dan problemen krijgen met de locatie van de pick-ups en intonatie?
    Mocht dit zonder problemen kunnen, kan je dan ook van een 22 frets 25,1" nek naar een 24 frets 25,5" nek?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.610

    Standaard

    Kijk bij warmoth naar conversionnecks voor info.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Wat intonatie betreft: De afstand tussen topkam en 12de fret moet gelijk zijn aan de afstand tussen 12de fret en brugzadels (compensatie even niet meegerekend). Als dat niet zo is en je kunt het ook met de zadels niet voldoende bijregelen heb je een valse gitaar.
    Laatst gewijzigd door Plant; 30 maart 2016 om 17:52
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Kijk bij warmoth naar conversionnecks voor info.
    Bedankt voor de info, jammer dat ik juist de andere kant op wil qua schaal plus het feit dat die van mij weer afwijkt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Wat intonatie betreft: De afstand tussen topkam en 12de fret moet gelijk zijn aan de afstand tussen 12de fret en brugzadels (compensatie even niet meegerekend). Als dat niet zo is en je kunt het ook met de zadels niet voldoende bijregelen heb je een valse gitaar.
    Jammer, dan zou ik dus de brug moeten verplaatsen. En dus de gitaar opnieuw laten lakken. Dan wacht ik wel tot Ibanez een Premium S met een vaste brug uitbrengt.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Wat intonatie betreft: De afstand tussen topkam en 12de fret moet gelijk zijn aan de afstand tussen 12de fret en brugzadels (compensatie even niet meegerekend). Als dat niet zo is en je kunt het ook met de zadels niet voldoende bijregelen heb je een valse gitaar.
    Hoe ik dan verder niets met de locatie van de pick-ups te doen?
    Heb namelijk een hobby projectje waar het makkelijk bij is om de brug te verplaatsen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Niet dat ik er enig verstand van heb, maar dat is, lijkt mij, een kwestie van uitmeten. Is de toets langer, heb je idd een probleem met je halspu. Kan je de hele boel naar achter verplaatsen dmv een langere hals, heb je geen probleem en hoef je je brug ook niet te verplaatsen. Dat vereist denk ik wel zelf een nieuwe hals maken.. Langer scale? zelfde scale? meten...

    Maar dat is een volledig ongefundeerde boerenverstandredenering.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChrisWMan Bekijk bericht
    Hoe ik dan verder niets met de locatie van de pick-ups te doen?
    Heb namelijk een hobby projectje waar het makkelijk bij is om de brug te verplaatsen.
    De pu's 1 cm meer naar voren of naar achteren zal weinig verschil maken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top