Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Ja, al ben ik bang dat er al veel te veel mee moet tegen de tijd dat de volgende DGBM er komt...

    Ik heb het maar als een teken gezien dat ik alles véééél rustiger en overdachter moet gaan doen, in de hoop dat het er dan allemaal wat netter uit gaat zien.

    Deze ligt nu alweer een tijdje stil, omdat ik toch eerst de rest af wilde maken, maar binnenkort zou er wel weer wat aan mogen gebeuren. Maar eerst gaan we een weekje weg, dus hij moet nog even wachten op zijn toets.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  2. #12

    Standaard

    Ziet er goed uit. Ik heb twee lapsteels gebouwd tot nu toe. (een heb ik nog steeds en is helemaal van aluminium)
    Ik verzamel bij een plaatselijke garage oude ruitenwissers. In de rubbers daarvan zitten heel mooie roest vrij stalen stripjes die in een fretsleuf passen.

    In een Cigarbox guitar halsje of lapsteel toets werkt dat prima. Goed zichtbaar en vlak weg te werken.

    In de aluminium lapsteel heb ik gekozen om stukjes lasdraad in een zaag sleufje te lijmen met seconden lijm. Als positie stippen zitter er platte ringetjes op de toets.

    Ben benieuwd hoe dit gaat worden opgelost. Ik blijf het volgen!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Nou, er is wat tijd overheen gegaan, maar dit ding hing de laatste tijd een beetje in de weg. Dus hij moest nou toch echt maar eens af.
    Laat ik om te beginnen even wat achterstallige foto's opvissen:

    We waren gebleven bij de toets. Een stuk wengé dat ik had rondslingeren. Parelmoer stippen er in, en de frets zijn hele dunne strookjes pearloid binding die ik heb ingelegd:



    Toets op de body:



    En toen wilde ik wel eens proberen hoe dat poriën vullen met eiwit nou werkt...



    Het wordt in ieder geval een knoeiboel...



    Maar het lijkt aardig te lukken. In het hok voor de lak!



    En hij wordt... blauw!



    En wat blijkt? Volgende keer moet ik toch echt nóg meer knoeien om de putjes vol te krijgen. Het blijft toch het rottigste klusje.
    Maar los daarvan: hij doet het.



    Ik heb hem weer gewoon in open D gestemd, al kwam ik laatst wel allerlei sites tegen met "de" stemming die men op lapsteels geacht wordt te gebruiken: C-E-G-A-C-E. Een C6-stemming, voor het betere Hawaii-werk.
    Maar dat moet ik hierop niet proberen, want dit setje snaren is daar niet op berekend. Je krijgt hele slappe snaren aan de ene kant, of griezelig strakke aan de andere kant, als je alles een octaaf omhoog gooit.
    Daarvoor moet dan misschien ooit nóg een lapsteel komen. Of ik doe de open-D- en open-G-dingen alleen nog maar op mijn Schwarzenborn, en ik maak deze geschikt voor zo'n ander snarensetje.

    Voorlopig kan ik weer glibberen
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Wat raar. Als je wat plaatjes hebt, mag daar geen video meer bij.

    Dan hier maar:

    https://youtu.be/AyJCq1AEtz4

    Heu? Filmpjes komen tegenwoordig als kaal linkje, kennelijk..? Nouja, het zij zo...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Zoiets maken met een verschuifbaar element... ? Dat is tone-wise toch helemaal ideaal?
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Ziet er weer mooi uit Woml, inclusief filmpje. (volgens mij moet je voor filmpjes de "lange" link van youtube gebruiken - ik ben maar zo vrij)
    Dat wordt volgend jaar zeker een aanhanger huren voor de meeting?

    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  7. #17

    Standaard

    Informeer eens bij een meubel of industrie spuiterij....die hebben vaak uitstekende sealers om die houtnerf op te vullen. Gebruiken ze ook vaak voor de kopse kanten van MDF....dat krijg je met gewone verf amper gevuld maar met dat spul is het in één keer dicht.

    Nadeel; het is vaak 2 componenten spul en wordt alleen in grootverpakking geleverd. (10 tot 25 liter)
    Maar mooi spul voor als je mooi lakwerk wilt leveren.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    @RS-Rik:
    Een verschuifbaar element. Hmmm... Ik heb wel al... eeh... Nee, dat is een ander verhaal.
    De aanleiding voor deze opmerking was vermoedelijk, dat je hem wat scheller verwacht? Dat vond ik tenminste wel. Ik overweeg om een tweede slagplaat te maken, met het gat voor het element iets verder. De ruimte is er, dus het moet kunnen.
    Of ik maak het gat gewoon groter in deze slagplaat, en verzin inderdaad een schuifconstructie. Het is het overwegen waard!

    @Ike57:
    De lange link gebruiken! Dat heb ik dan kennelijk tot nu toe altijd per ongeluk goed gedaan
    En het nadeel van een jaartje overslaan met die DGBM is inderdaad dat ik het straks misschien niet meer meegetorst krijg allemaal. Er liggen al weer minstens vier stapeltjes onderdelen klaar voor volgende projecten. Eens zien of ik zo zorgvuldig kan gaan werken dat die allemaal nog niet af zijn over een jaar...

    @JVGM-music:
    Ach, wat zullen we er van zeggen... Ik blijf elke keer volhouden dat ik de afwerking de volgende keer beter ga doen. Mijn nieuwe elektrische uke is behoorlijk netjes geworden, maar daar zit ook niet van dat pokdalige mahonie in. Er staat alweer een nieuw potje poriënvuller in de kast, kijken of dat dan misschien een wondermiddel is. Ik had mijn hoop gevestigd op dat eiwit. Klonk als een soort ei van Columbus. Maar ook daar ben ik dus niet kwistig genoeg mee geweest.
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik Bekijk bericht
    Zoiets maken met een verschuifbaar element... ? Dat is tone-wise toch helemaal ideaal?
    Ik meen zoiets ooit wel eens gezien te hebben, langs twee buizen.


    Vind 'm eigenlijk prima klinken hoor en dat spuitwerk kun je altijd nog een keer of wat over doen. Waarom niet transparant gelakt trouwens?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.047

    Standaard

    Voorlopig vind ik hem lollig genoeg om me niet nog meer uit te sloven met die lak. Hij doet het, en hij ziet er wel vrolijk uit.
    Daarom ook niet transparant. Weer eens wat anders, met een kleurtje...
    I've got an inferiority complex - but it's not a very good one...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top