Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 53
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Al jaren gebruik ik inderdaad de George 'L soldeerloze kabels. Er zijn al diverse mensen geweest die het afraden maar ik heb er nog geen problemen mee gehad :-)
    Hier idem. Gebruik ze sinds 2006, en er heeft nu 1x een verbinding het begeven, en dat was mijn eigen schuld door een haakse connector een keer los te halen en weer vast te maken. Deze verbinding had toen te weinig voorspanning of zo waardoor ie haperde, maar verder nooit problemen mee gehad.

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hier idem. Gebruik ze sinds 2006, en er heeft nu 1x een verbinding het begeven, en dat was mijn eigen schuld door een haakse connector een keer los te halen en weer vast te maken. Deze verbinding had toen te weinig voorspanning of zo waardoor ie haperde, maar verder nooit problemen mee gehad.
    :-) Een kabeltester is wel erg handig bij gebruik van deze type plug en kabel. Vooral de rechte pluggen met het schroefje kan soms kritisch zijn hoe je deze vastzet. Ik meet altijd mijn kabels door alvorens deze aan te sluiten, dit voorkomt frustraties achteraf, hoewel een probleem snel te vinden is met gebruik van de Boss looper switcher :-)

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard BOSS ES-8 : beoordeling

    Beetje off topic natuurlijk, maar ik ben jaren lang fan geweest van George L. Maar... Sinds een jaar had ik toch af en toe last van een kutverbinding, terwijl ik even daarvoor het kabeltje wel had doorgemeten.

    Inmiddels heb ik al mijn kabels gesoldeerd. De kabel van George L, pluggen van Neutrik en switchcraft. Moet je wel ff voor gaan zitten, maar dan heb je ook wat.




    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Beetje off topic natuurlijk, maar ik ben jaren lang fan geweest van George L. Maar... Sinds een jaar had ik toch af en toe last van een kutverbinding, terwijl ik even daarvoor het kabeltje wel had doorgemeten.

    Inmiddels heb ik al mijn kabels gesoldeerd. De kabel van George L, pluggen van Neutrik en switchcraft. Moet je wel ff voor gaan zitten, maar dan heb je ook wat.
    Ik denk zeker voor de lange termijn dat solderen veiliger is. De verbindingen kunnen met de tijd gaan oxideren waardoor de kabel en plug geen optimale elektrische verbinding meer hebben. Nadeel van solderen is dat mijn plank over de jaren wisselt met pedalen en opstelling waarvoor de soldeerloze patchkabels dan een snel- en makkelijke oplossing bied.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    De verbindingen kunnen met de tijd gaan oxideren waardoor de kabel en plug geen optimale elektrische verbinding meer hebben.
    Ik heb George L kabeltjes op mijn board gehad die er 6 jaar onveranderd op hebben gezeten zonder problemen. Theoretisch zal het wel kloppen, maar praktisch gezien valt het blijkbaar nogal mee.
    Het is ook niet dat er ten tijde van dat board nooit bier overheen is gegaan etcetera

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ik denk zeker voor de lange termijn dat solderen veiliger is. De verbindingen kunnen met de tijd gaan oxideren waardoor de kabel en plug geen optimale elektrische verbinding meer hebben. Nadeel van solderen is dat mijn plank over de jaren wisselt met pedalen en opstelling waarvoor de soldeerloze patchkabels dan een snel- en makkelijke oplossing bied.
    Helemaal mee eens! Bij mij wisselt de opstelling ook regelmatig. Ik kom er echter achter dat de meeste kabels toch dezelfde lengte blijven vehouden. Al mijn kabels zijn een paar cm extra "ruim bemeten", dus passen doet het nu altijd wel.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Helemaal mee eens! Bij mij wisselt de opstelling ook regelmatig. Ik kom er echter achter dat de meeste kabels toch dezelfde lengte blijven vehouden. Al mijn kabels zijn een paar cm extra "ruim bemeten", dus passen doet het nu altijd wel.
    Is ook weer zo! Hoewel het uit eigen ervaring vaker voor komt dat er een slechte elektrische verbinding ontstaat tussen de plug zelf en de connector (contactpunten) van een x-effectpedaal! De plug een paar keer in- en uit de connector halen lost dit vaak weer op. Dit probleem lost solderen helaas ook niet op :-) Nog beter zou zijn om de kabels direct aan de pedalen te solderen

  8. #38

    Standaard

    Afgelopen dagen mijn effectenplank met de nieuwe boss es-8 definitief ingedeeld! De analoge JHS Panther Cub delay heb ik eraf gehaald en vervangen voor de pre/post setup van de Strymon Mobius. Één delay is meer dan genoeg voor mij :-) De pre.post setting met de Mobius kost mij wel twee loops maar is het absoluut waard vanwege de buffer en het gebruikersgemak. Beiden loops staan altijd aan. Ik gebruik de 4 kabel methode en de indeling is in de basis als volgt:

    Fuzz > Wah / Whammy > Comp > Soul Food (clean boost) > Mobius Pre > Catalinbread DLS >> fx-loop versterker >> Mobius Post > Delay > Reverb

    De buffer van de Strymon houd het signaal voor de versterker als in de fx-loop van de versterker optimaal. De boss es-8 heeft alleen een buffer aan het begin en aan het einde van de keten maar niet aan het begin van de fx-loop van de versterker bij gebruik van de 4-CM. De Neunaber reverb is ook gebufferd dus zorgt aan het einde van de fx-loop voor voldoende signaalbehoud terug naar de versterker. De strymon buffers hebben daarnaast een positief effect op een te maken parallel loop of spillover van de boss es-8. De twee interne mixers zijn passief dus zonder de buffers kan het signaal inzakken of uit balans raken (afhankelijk van het effect en design).

    De Mobius en de Whammy zijn daarnaast aangesloten middels midi wat echt super goed werkt. De mogelijkheden met de boss es-8 zijn eindeloos. In vergelijking met mijn vorige looper (Moen GEC9) is het signaal krachtiger en beter gedefinieerd. Het programmeren van de boss is eenvoudig maar een externe software editor zou in de toekomst handig zijn. Of dat er komt betwijfel ik maar verder ben ik zeer tevreden of de boss es-8!

    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 12 april 2016 om 15:43

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard BOSS ES-8 : beoordeling

    Damn! GAS


    Edit: net ff de demo filmpjes aan het kijken maar mijn God wat een mogelijkheden zeg!


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    Laatst gewijzigd door the sure thing; 12 april 2016 om 22:21
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Damn! GAS

    Edit: net ff de demo filmpjes aan het kijken maar mijn God wat een mogelijkheden zeg!
    Pas op hoor, zo is het bij mij ook allemaal begonnen, en een maand later was de bestelling geplaatst! ;-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top