Ibanez was in 1974 voor mij als 17 jarige scholier een stap te duur.
Eerste gitaar was een tweedehands uit de Egmond fabriek met oude Italiaanse buizenbak en losse zelfbouw box voor de somma van 250 gulden. In 1978 kocht ik van mijn stage geld met inruil van de oude gitaar een Suzuki Les Paul voor 495 gulden, een gitaar die ik nog steeds bezit. Ik heb op marktplaats al een aantal keren naar een Ibanez Les Paul zitten kijken uit deze periode, nu een betaalbare gitaar voor mij. Dat heb je op deze leeftijd, de één koop een motor de ander zoekt een jongere vrouw, ik koop een oude (kapotte) gitaar.
Zag hem in december op marktplaats staan en hij had alles in zich om mijn aandacht te trekken.
Een Ibanez Les Paul Kopie maar toch net even anders als normaal, en hij had duidelijk een beetje aandacht nodig. Hij was een kopje kleiner gemaakt, aah wat zielig, een déjà vu gevoel, die gitaar moet ik hebben.
Prijs was aanvankelijk veel te hoog, maar na wat mailen en bellen zijn we op een aanvaardbare prijs uitgekomen. Eerst een plaatje van hoe hij er uit hoort te zien in goede doen.






De body heeft wat battle scars er mist een originele tuner en andere elementen, maar het grootste euvel bij deze modellen is het afbreken van de krul. Bij deze hebben ze niet de moeite genomen om hem er weer aan te lijmen maar gewoon rigoureus de hele punt er af gehaald en "gemodelleerd" naar eigen smaak.





Dit moet weer een beetje gaan lijken op het bovenste plaatjes, een mooie uitdaging