Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard Gitaar body spuiten met of zonder primer

    In het voorjaar wil ik mijn Fender stratocaster body Vintage White spuiten. Ik heb hier thuis al 2 volledig volle nitrocellulose lak spuitbussen staan van het merk Boston, namelijk;

    1x 500 ml witte primer
    1x 500 ml Vintage White lak

    Verder wil ik waarschijnlijk de body na verloop van tijd een keer in de vriezer gooien en vervolgens in een oven van 40 graden zodat ik hopelijk een checked finish krijg. Ook zou ik het niet erg vinden dat wanneer ik de body ergens tegenaan stoot, dat er lakschade ontstaat. Ik wil alleen niet dat de lak er letterlijk vanaf springt.

    Ik zit nu met de volgende 2 vragen:

    1.
    Als ik de body spuit zonder de primer te gebruiken, heb ik dan aan 500 ml genoeg om het volledig dekkend te spuiten?

    2.
    Is het wel verstandig om de body geen primer mee te geven? Want zoals eerder aangegeven wil ik de body een checked finish geven. En ik wil niet dat de lak er zodanig los op ligt, dat de lak er te makkelijk vanaf kan springen.

    Ik hoor graag van jullie.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Een blank gelakte.gitaar heeft ook geen.primer maar kan best kraken. Hoeft dus niet.

    1 spuitbus genoeg? Ja, maar ik zou ook nog een bus blanke lak nemen.
    147-c Guitars

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Een blank gelakte.gitaar heeft ook geen.primer maar kan best kraken. Hoeft dus niet.

    1 spuitbus genoeg? Ja, maar ik zou ook nog een bus blanke lak nemen.
    Ik heb hier ook nog een bus blanke lak staan. Maar waarom zou jij de body daarmee aflakken?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Tsja, het hoeft natuurlijk niet maar met alleen 1 busje kleurlak alles helemaal strak krijgen wordt lastig. En de blanke lak wordt zo mooi geel.
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Sonny, kijk anders ff in de lak faq hier bij zelfbouw. Daar vind je de nodige info wel.

    Zelf krijg ik het zonder blanke lak nooit zo mooi glimmend en gepolijst.
    147-c Guitars

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Ben net begonnen met een Flying V project (foto's volgen) en had vergelijkbare vragen. volgens meneer Guitar supplies: terug naar kaal hout, grondlak / kleurlak / blanke lak en 1 spuitbus (van elk) zou voldoende zijn, ook voor de kleur omdat er blanke lak overheen gaat. we gaan het meemaken.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top