Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Ja, bij allebei de elementen, in iedere stand.
    Dat zou niet moeten kloppen. Die plop die je dan krijgt, zou je alleen moeten hebben op de pickup(s) die je op dat moment 'gekozen' hebt.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Tja, da's een beetje het probleem. Ik laat de gitaar liever met rust, is een '71 in vrijwel originele staat. Ik zag trouwens dat dat voor het soldeerwerk zeker niet geldt, dus het is een optie ...
    Ik zal om te beginnen de draden eens verwisselen.
    Snap ik heel goed, maar het helpt je wel met troubleshooten en met inzicht krijgen in hoe het werkt.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Het electronica schema van je tele is makkelijk op te zoeken bij de site van Seymour Duncan. Als het anders zit is er al aan geklooit (aan de foto te zien is het sowieso niet fabrieks origineel en bij een gitaar die ontdaan is van zijn lak zou ik me daar al helemaal niet meer druk om maken.)
    Het is vrij simpel allemaal maar alles loshalen en opnieuw netjes solderen is veel beter dan trial & error. Dat je neck pickup nou ineens anders klinkt is niet mogelijk, hij doet het of hij doet het niet. Alleen in de tussenstand kan het uit fase staan, dat is een kwestie van 1 draadje omdraaien van 1 van de pickups, het maakt dan niet uit welke pickup.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb de elementen nu volgens onderstaand schema aangesloten:



    Als ik op de elementen tik, kloppen de standen. De brug pickup klinkt weer als voorheen; de nieuwe neck pickup klinkt geweldig. Het enige euvel is nu de middelste stand, waarin de twee pickups samen aan staan: de elementen klinken/zijn daarin uit fase.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 30 maart 2016 om 10:42

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Het enige euvel is nu de middelste stand, waarin de twee pickups samen aan staan: de elementen klinken/zijn daarin uit fase.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Alleen in de tussenstand kan het uit fase staan, dat is een kwestie van 1 draadje omdraaien van 1 van de pickups, het maakt dan niet uit welke pickup.
    ....................
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Dan zou dus de kleurcode van de draden van één van de pickups verkeerd om zitten ? Dat zal dan wel van het oude brug element zijn. Ik ga het proberen !

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb twee draadjes verwisseld, en alles werkt nu goed. Ik ben heel blij met de klank van het nieuwe Nocaster neck element. Dat klinkt echt veel beter als de oude '71 pickup !
    De neckstand is warm, en toch echt Tele, met veel meer sustain dan het oude element. De combi-stand klinkt nu sprankelend, en lijkt nu veel meer op het Stratocaster geluid. Het brugelement (dat ik laat zitten) klinkt weer zoals het al klonk: schel, met een flinke portie twang !

    Jullie hebben het al gemerk: van electronica heb ik (nog) niet veel kaas gegeten. Bedankt voor de hulp !

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Da's fijn om te horen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top