Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard gitaargeluid opent zich....?

    Sinds een half jaar speel ik nu op mijn nieuwe gitaar, en de laatste tijd hoor ik dat het geluid precies nog mooier gaat klinken.
    Dat vind ikzelf eigenlijk wel heel vlug, en had daar zo geen verwachting van dat ik dat zelf zou gaan horen.

    Misschien komt het ook doordat ik meer in barree begin te spelen en meer begin te oefenen op de tokkels.
    In ieder geval ben ik blij verrast hierdoor!
    En naar ik soms lees, dat een gitaar steeds beter gaat klinken hoe langer en vaker je erop speelt, zou het blijven verbeteren.

    Kan ik me nu nog niet voorstellen dat dat geluid zich kan blijven ontwikkelen.

    Hebben anderen ook die ervaring dat hun gitaar steeds beter gaat klinken?? solid tops, back en sides?

    Ervaring ook met gelamineerde gitaren??

    Mijn gitaar is Takamine solid Spruce met solid Palissander, is wel een topper!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Ik ken het van mijn eigen Takamine Santafe. Ik merkte het eigenlijk vooral nadat ik er na jaren erop gespeeld te hebben, er een poosje nauwelijks op had gespeeld, en hem toen weer oppakte. Wat een power en dynamiek, echt te gek. Ik kan me niet herinneren dat er zon verschil was na een half jaar, maar ik was daar op dat moment denk ik ook niet zo mee bezig. Maar ik kan me voorstellen dat het zomaar zou kunnen ja.
    -

  3. #3

    Standaard

    Zou het niet kunnen dat jijzelf beter hebt leren spelen en dat je ondertussen je gitaar beter LAAT klinken omdat je nu weet hoe ze reageert op je spel?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Gitaren openen zich. De vezels zitten minder strak. Dat is normaal. Ze zouden steeds beter moeten gaan klinken. Bij mijn zelfbouw is het verschil extreem te noemen zelfs.

    Wat Nrjay zegt kan ook. Naarmate je beter wordt en de gitaar leert kennen, krijg je steeds meer uit een gitaar.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NRJay Bekijk bericht
    Zou het niet kunnen dat jijzelf beter hebt leren spelen en dat je ondertussen je gitaar beter LAAT klinken omdat je nu weet hoe ze reageert op je spel?

    denk dat het niet zo snel gaat bij mij ben nog steeds echt beginneling vind ikzelf , 3de jaars... wel heb ik zoals Rizz niet zoveel gespeeld de laatste tijd vw eerst Ischias , godzijdank nu over.... en nu overbelasting in schouders verkalking erin veel pijn en pijn in armen , maar nu met fysio weer op aan het bouwen... heel voorzichtig... !!!!!!

    Overigens speelt mijn man als ik er niet ben ;-) ook wel eens op mijn gitaar ... gaf hij toe... ;-) en hij speelt wel stukken beter!!!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Elke muziekinstrument moet zich even "zetten" zoals dat heet. Dat zetten gaat in principe oneindig door maar het is een curve die steeds kleiner wordt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top