Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: searching

  1. #11

    Standaard

    Gefeliciteerd !

    Misschien kan je een foto plaatsen ? (is hier zo'n beetje de gewoonte bij een nieuw aangeschafte gitaar....)

    En nu lekker oefenen....
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  2. #12

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Gefeliciteerd! veel speelplezier!

  4. #14

    Standaard

    Nu heb ik een en ander opgezocht, op internet, maar kom er niet meer uit.
    Er zijn basis akkoorden, Barré akkoorden, en mineur akkoorden, power akkoorden, en wat nog allemaal.
    ik ken de snaren en hun posities, en de frets.
    Maar ik wil beginnen met het instuderen van een makkelijk liedje, zoals Thru the barricades.
    Hier de link: http://www.guitaretab.com/s/spandau-ballet/18044.html
    Ze laten daar zien op welke snaar en op welke fret bvb het refrein wordt gespeeld, maar ik zie nergens terug hoe en welke vingers ik daarvoor moet gebruiken?
    Wel staat er dan verder een aantal akkoorden vermeld.....
    Of moet ik zelf telkens gaan achterhalen, dat bvb een bepaald akkoord, op een bepaalde fret word gespeeld, en ik de vingerzetting in functie van het akkoord moet opzoeken?
    Bvb: op 8ste fret, een am akkoord, waar ik terugvind dat ik dan vingerzetting 1 op E, 3 op B en 2 op G zet?
    Ritme van het liedje vind ik wel terug op youtube, maar wil ook graag dat onderdeel leren interpreteren.
    En als laatste, zijn jullie ervan overtuigd om al dan niet een leraar onder de arm te nemen, zo ja, in welk ritme, eens per week, een maal om de 14 dagen, telkens een uurtje?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Zeker les nemen, als autodidact kun je veel leren met hulp van het internet. Die helpt je ook met het interpreteren van tabs. Het liedje dat je noemt is niet echt heel gemakkelijk voor een beginner, de Bm7 is een barréakkoord. Die kosten wat moeite in het begin. En ja die akkoorden die er staan die zul je gauw genoeg leren. Het akkoord dat je beschrijft is trouwens een Dm (D mineur) met wijsvinger eerste fret E-snaar. Middelvinger 2e vakje G-snaar, en ringvinger (liever pink) 3e vakje B-snaar. D-snaar in de bas.
    Het lijkt algebra, maar je leert het snel genoeg. Zeker met een leraar.
    ALLES IS VERKOCHT!

  6. #16

    Standaard

    Wat is het verschil als er in een tablatuur, op een snaar een cijfer staat, of verschillende cijfers?
    Bvb: E - - - 8 - - - en op de B - 8 8 8 -?
    Hoe speel je beiden?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Voor wat beginnerslessen kijk s op www.justinguitar.com Gratis en erg goed.

    Tabs zijn zo simpel als de zes lijnen zijn de snaren van je gitaar en het cijfer 8 is dan het achtste vakje.. wat tabs je niet kunnen vertellen is timing en lengte van de noot, daarvoor zal je het nummer moeten luisteren.

    Ik raad je persoonlijk aan om eerst wat basisakkoorden te gaan leren en het overpakken naar een ander akkoord. Al dan niet met een leraar of iemand die je iets kan leren. Zitpositie en hoe hou je een gitaar überhaupt vast. Nummers zijn denk ik nog wat hoog gegrepen zonder een basis.. de site hierboven kan je er ook zeker mee helpen!

    Succes

  8. #18
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slenderbender Bekijk bericht
    Wat is het verschil als er in een tablatuur, op een snaar een cijfer staat, of verschillende cijfers?
    Bvb: E - - - 8 - - - en op de B - 8 8 8 -?
    Hoe speel je beiden?
    Dan speel je dus een noot op de 8e positie van de E-snaar, en 3x een noot op de 8e positie van de b-snaar

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top