Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard Falwound snaren op een western

    Wie heeft of heeft wel eens flatwound snaren op een Western gitaar gebruikt en wat vind/vond je er van.
    Ik vind die bijgeluiden van het verschuiven van b.v. een F barre naar B barre hinderlijk.

    Nu zag ik een setje snaren die gladder dan normaal zouden zijn. maar wat hebben die snaren weer voor nadeel.
    Natuurlijk is het te proberen de prijs valt mee, maar als iedereen zegt vergeten ga ik er niet aan beginnen.



    [URL=http://s426.photobucket.com/user/han62/media/2016-03-15_145425_zpswjx9lnum.jpg.html][/URL


    Bedankt voor een reactie

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Hét nadeel van flatwounds is dat je alle hoog uit je geluid verwijderd... Dus je zit met een beetje een muffe een "duddy" klank. Ik betwijfel of het gaat werken voor jou, aangezien het klinkt alsof er een deken over je gitaar ligt. Wil je minder schuifgeluiden, kun je kijken naar gecoate snaren (Elixir oid). Ik heb het ooit eens in een noodgeval moeten gebruiken, en geef mijn portie maar aan fikkie.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Wie heeft of heeft wel eens flatwound snaren op een Western gitaar gebruikt en wat vind/vond je er van.
    Ik vind die bijgeluiden van het verschuiven van b.v. een F barre naar B barre hinderlijk.
    Euhhh, van F naar B, da's 5 posities! Dat schuif je toch niet??? Meer dan 2 posities schuiven is echt een vreemde techniek lijkt mij. Gewoon trainen je vingers iets meer op te tillen toch?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    get rid off the barrés, da's voor kampvuurliedjes no kidding, het is de bedoeling dat je akkoorden zo kort mogelijk bij mekaar pakt, en dan liggen F en B 1 of zelfs geen fret van mekaar.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    get rid off the barrés, da's voor kampvuurliedjes no kidding, het is de bedoeling dat je akkoorden zo kort mogelijk bij mekaar pakt, en dan liggen F en B 1 of zelfs geen fret van mekaar.
    Daar heb je gelijk in, maar soms is een akkoord voor mij makkelijker als ik hem verder/anders pak. dat heb ik op het Keybord komt door redelijk grote handen en een korte pink daardoor pak ik bepaalde toetsen/akkoorden anders dan je normaal zou doen.

    En dat optillen dat doe ik eigenlijk ook maar soms betrap ik me er op dat ik 2 of 3 frets verder dat schuurgeluid heb. vooral als het snel moet.

    Ik heb trouwens al heel lang een paar sets Flatwound gekocht voor de Gretch en Strat maar er nog nooit op gezet. waarom niet ik denk onbewust door wat jij ook opmerkt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    F naar B 5 posities, damn.. Dacht toch echt dat die vlak naast elkaar lagen.. 😁 Elixer Polyweb zijn spekglad zonder bijgeluiden. Dat moet je liggen, Ik ben wel een fanboy van Nanoweb, wel de duurzaamheid zonder de ijsbaan..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    F naar B 5 posities, damn.. Dacht toch echt dat die vlak naast elkaar lagen.. �� Elixer Polyweb zijn spekglad zonder bijgeluiden. Dat moet je liggen, Ik ben wel een fanboy van Nanoweb, wel de duurzaamheid zonder de ijsbaan..
    Je hebt gelijk maar zoals opgemerkt ligt die andere positie me vaak beter/makkelijker. Misschien een idee die polyweb eens te proberen ik ken ze verder (nog)niet.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    groningen
    Berichten
    376

    Standaard

    Ik heb goede ervaringen met thomastik plectrum.
    In mijn oren geen muffe klank.
    Overigens zijn niet alle snaren flatwound het is een combinatie van flat en round.
    Even goed bekijken op de site van Thomastik !
    Minder last van bijgeluiden met name G snaar. (bij mij)
    Ik vind ze wel duur. Maar ze gaan voor mijn gevoel wel lang mee .
    Gewoon proberen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Daar heb je gelijk in, maar soms is een akkoord voor mij makkelijker als ik hem verder/anders pak. dat heb ik op het Keybord komt door redelijk grote handen en een korte pink daardoor pak ik bepaalde toetsen/akkoorden anders dan je normaal zou doen.
    gemakkelijker is echt geen goed argument voor gitaar. moeilijke posities worden gemakkelijk door ze te oefenen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    gemakkelijker is echt geen goed argument voor gitaar. moeilijke posities worden gemakkelijk door ze te oefenen.
    Als ik voor mijn gevoel eenzelfde resultaat krijg dan kies is voor makkelijker. sommige dingen zijn niet voor iedereen even makkelijk of zelfs aan te leren. op een bepaald moment dan willen je vingers gewoon niet meer wat je vroeger wel kon. en dat komt waarschijnlijk ook door dat je ca 35 jaar geen gitaar meer aangeraakt of misschien wel omdat ik vroeger een stukje van 1 vinger heb afgezaagd (ja dom he) en als je dan toch een beetje plezier wilt hebben met een gitaar kies je in sommige gevallen voor makkelijker.
    Het is toch ook niet voor niets dat je bepaalde akkoorden op verschillende posities kan spelen.
    Al ben ik eens dat het op de ene positie in een bepaald geval beter past/klinkt dan op een andere.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top