Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard White Limo - Destination EP

    Eindelijk maar toch, ons eerste nummer van onze nieuwe EP genaamd Destination is digitaal uit! Met dank aan Tim Bakker van Raketgeleerde Ontwerp, onze EP hoes:



    De EP is opgenomen te Studio Maasland (Dirk Brouns bedankt!) en gemasterd te Amsterdam Engineering (Darius van Helfteren, ook veel dank!). En eigenlijk mag ik ook Stefan van Neerven van Nordwand niet vergeten, die in samenwerking met Tim ons concept heeft bedacht (waar ook nog een nieuwe website uit voort gaat komen). En dan zou ik eigenlijk ook Jonne van A-Broad moeten bedanken, waar we elke week met veel plezier in een fantastische ruimte mogen repeteren en dus hebben kunnen werken aan onze EP, dus bij deze.

    Afijn, hoop gelul, hier ons eerste nummer van de EP, Fire and Forget!

    https://soundcloud.com/whitelimobreda/fire-and-forget

    En voor ik het vergeet, zondag 27 maart gaat onze cd release show plaats vinden tijdens de POBparade te Breda, in de kleine zaal van de Mezz. Wat ik toch wel erg tof vind is dat we de avond gaan vullen met Tank86 (HaroldA) en A Giant A Genius (mattihafler). Ons schijfje is dan uiteraard ook officieel te verkrijgen. Ongelooflijk veel zin aan!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Lekker old skool nummer met dito produktie. Het tempo had wel een tandje sneller gemogen imho en de titelzin had er wat nadrukkelijker uit mogen knallen om wat meer afwisseling te creëren maar verder gewoon lekker zonder opsmuk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Laten we nu juist wat hebben gedaan aan de tempo's en er wat meer rust in gebracht voor wat meer lucht. Ik denk ook niet dat het het refrein en het solo gedeelte goed doet, dat heeft wat ons betreft die tragere groove echt nodig.

    Dat old skool geluid is ook wel een beetje wat we willen, zij het in een nieuw jasje. Persoonlijk vind ik de productie echt vet, boven verwachting. Niet te hard en gecompressed, niet te overgeproduceerd, precies goed vind ik.

    Ben ook best trots op die solo. De bedoeling daarin was een beetje een Alice In Chains vibe en da's best goed gelukt vind ik. Ik zie mezelf ook niet echt als een solo gitarist, maar heb me er wel meer op neergelegd om solo's meer uit te schrijven, wat ik nooit deed.

    Bedankt voor het compliment in ieder geval, wordt gewaardeerd!

  4. #4

    Standaard

    Vind het een tof nummer met een zeer smaakvolle solo! Enige puntje van 'kritiek' dat ik heb is dat het artwork naar mijn gevoel niet de feel weergeeft van de muziek (althans wat dit nummer betreft).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Heerlijk geluid! Goeie productie en een sterk nummer. Ik vind hooguit de zang veel te ingetogen, mag best een tandje rauwer. Jouw solo is precies goed! Lekkere vibe

  6. #6

    Standaard

    Dikke sound man, en toch niet muddy ofzo, lekker hoor, qua song ook ok , maar vooral, mooie solo toch!
    Ik heb de moeite genomen om het op verschillende momenten te luisteren, en als mijn hoofd er naar stond zelfs meerdere keren, dat doe ik niet als ik níet iets 'lekkers' hoor..!
    Maar de zang mag mijn insziens ook best ietsje rauwer/prominenter..

    Misschien kom ik de 27e wel ff luisteren ook ...

  7. #7

    Standaard

    Je kunt als artiest niet veel meer doen dan de gevoelens van je publiek organiseren.
    Dat blijkt maar weer uit deze post.

    Ik persoonlijk zou op een festival zeker mijn kont in het natte gras zetten om hierbij te blijven luisteren. Dan heb ik geen last van artwork en kan toch genieten van de muziek.

    Is dit de plaats om ook de drummer een compliment te geven? Nee, dat bewaar ik voor het drummersforum, want ik vind hem/haar erg goed.

    Ook waardeer ik het wel dat de zanger ontsnapt aan de dwangbuis van de schreeuwzang. Dat er niet iemand mij staat toe te gillen vind ik een leuke en originele touch aan het geheel.

    Leuk riedeltje door de zang heen op gitaar...., I like it. Fijn gedaan Brummetje.
    Hij staat weer op hoor.
    Vriendelijke groet, Gus

  8. #8

    Standaard

    Goed nummer, productie en lekkere sound. Solo vind ik ook zeer smaakvol! Zang is 'vriendelijk' maar dat geeft ook wel weer een mooi contrast. Je kunt zo'n boos klinkende meneer neerzetten voor zang maar dan wordt het ook weer zo'n cliche vind ik ;-) Top!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Thanks guys, wordt gewaardeerd! We hebben ook zeker wat gedaan met o.a. de kritieken alhier. De eerste twee nummers waar we de studio in mee waren gegaan waren niet strak en zo snel gespeeld dat er geen lucht in zat. Daar hebben we echt heel hard aan gewerkt, met deze EP tot gevolg.

    Ik lees overigens veel over zang, gitaar en drum, maar vergeet onze bassert niet, die heeft ook echt puik werk verricht vind ik zelf. Ben best trots wel op wat we bereikt hebben.

    Voor de gear freaks, de gitaren zijn opgenomen met voor elk één enkele Royer 121 voor de speakerkast en geen overdubs. We hadden echt serieus onze twijfels voor die aanpak, maar de tering wat zijn die microfoons goed zeg! Een tafeltje als deze is ook wel erg fijn:



    Een eerste serie Bogner Extacy 100b, Marshall JCM800 en een Friedman BE100 is ook wel erg leuk speelgoed. We zouden ook nog hebben kunnen beschikken over een Soldano SLO100, maar die besloot bij de eerste aanslag na dat de record knop werd ingedrukt een zekering eruit te blazen, dat was wel jammer. Maar leuk speelgoed wel om allemaal mee te mogen spelen.

    Onze bassist is altijd bang dat er iemand is die meer speakers heeft dan hij :



    Maar dat ding klinkt wel verdomde dik en nog strak ook, zeker icm met zijn Mesa buizen bastop. Ik weet zo effekes niet meer welke Mesa (sorry Jacobus). Dat cabinet staat ook wel bekend als 'The Bitch', of ook wel de hernia facilitator.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    En bij deze, het titelnummer van de EP:

    https://soundcloud.com/whitelimobreda/destination

    Met dank aan Morris, voor sommige oudgedienden hier wel een bekende, die het orgeltje heeft ingespeeld. Alsmede dat Morris ook ons in de studio heeft geholpen, dat mag ik niet vergeten.

    Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top