Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Inderdaad geen drums, enkel zangeres en bassist. We richten ons op trouwmissen, recepties, vernissages... achtergrondmuziek ("wij zijn het behang" zeggen we soms smalend).

    Mijn grootste bezorgdheid mbt de dpa is duurzaamheid, stevigheid en op zijn plaatst blijven zitten. Ik had al gedacht om er een micro voor te zetten, maar mn pedalenkoffer (oa looper pedaal) en pupiter staat al voor mn neus.

    de dpa heeft phantoom nodig van de mixer (kleine behringer euromix) op rep en een grotere mackie live. Vormt dit dan geen probleem met de gewone zangmicro's?

  2. #12

    Standaard

    het is geen sm58 inderdaad, dus normaal mee omgaan :-) Wat betreft op zijn plaats zitten is prima. phantom via mixer i.c.m. met dynamische mics nooit problemen gehad.Maar dat was niet mijn pakkie aan ,dat doet de geluidsman...
    anders voor 50 euro zoiets (zelf geen ervaring mee) http://www.bax-shop.nl/fantoomvoedin...fantoomvoeding


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    Inderdaad geen drums, enkel zangeres en bassist. We richten ons op trouwmissen, recepties, vernissages... achtergrondmuziek ("wij zijn het behang" zeggen we soms smalend).

    Mijn grootste bezorgdheid mbt de dpa is duurzaamheid, stevigheid en op zijn plaatst blijven zitten. Ik had al gedacht om er een micro voor te zetten, maar mn pedalenkoffer (oa looper pedaal) en pupiter staat al voor mn neus.

    de dpa heeft phantoom nodig van de mixer (kleine behringer euromix) op rep en een grotere mackie live. Vormt dit dan geen probleem met de gewone zangmicro's?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Op mn AER compact 60 2 heb ik phantoom 48 V. Dat zou wel handig zijn.

  4. #14

    Standaard

    Ik heb eergisteren nog 2 systemen voor nylon strings vergeleken, de Carlos Vicente Amigo piezo en de K&K mini Classic.
    Voor mij hands down de K&K. Bij de Carlos (die toch erg hoog aangeschreven staat als pickup voor nylon strings) stoorde de typische piezo sound me verschrikkelijk. Je kan de piezo sound wel blenden met de transducer, maar ik kreeg bij geen enkele setting die piezo sound weg. Ook meer feedback gevoelig dan de K&K had ik de indruk.
    K&K klonk veel meer natuurlijk. en nog een stuk goedkoper ook.

  5. #15

    Standaard

    Eens met Warmong. K&K is verreweg de beste keuze en ook nog het minst 'invasief'. Er is weinig waarvan ik zo overtuigd ben als de kwaliteit van K&K transducers en een akoestische gitaar. Mocht je daar meer over willen weten, kijk dan maar op de verschillende serieuze gitaarfora. Over K&K is heel veel (goeds) te vinden. Ze maken een specifieke versie voor klassieke gitaren.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie McD Bekijk bericht
    Eens met Warmong. K&K is verreweg de beste keuze en ook nog het minst 'invasief'. Er is weinig waarvan ik zo overtuigd ben als de kwaliteit van K&K transducers en een akoestische gitaar. Mocht je daar meer over willen weten, kijk dan maar op de verschillende serieuze gitaarfora. Over K&K is heel veel (goeds) te vinden. Ze maken een specifieke versie voor klassieke gitaren.
    Wat ik dan zou willen weten is hoe feedback gevoelig die K&K is? Veel pickup hebben wel een mooi natuurlijk geluid zolang je alleen speelt of in een kleine akoestisch ensemble. Maar zijn dan compleet onhandelbaar qua feedback in een luidere setting met een band of volle sterkte. Dan heb je niks meer aan je mooie natuurlijke geluid. Je kan dan beter een iets minder natuurlijk geluid hebben wat minder feedback gevoelig is.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #17

    Standaard

    Wat ik dan zou willen weten is hoe feedback gevoelig die K&K is? Veel pickup hebben wel een mooi natuurlijk geluid zolang je alleen speelt of in een kleine akoestisch ensemble. Maar zijn dan compleet onhandelbaar qua feedback in een luidere setting met een band of volle sterkte. Dan heb je niks meer aan je mooie natuurlijke geluid. Je kan dan beter een iets minder natuurlijk geluid hebben wat minder feedback gevoelig is.
    De K&K was minder feedback gevoelig dan de Carlos piezo.
    Of dat voldoet voor jouw specifieke noden kan ik natuurlijk niet inschatten.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Dank voor de review van de k&k.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top