Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 111
  1. #1

    Standaard Nieuwe 2016 fender stratocaster elite serie

    Heeft iemand deze al gezien en uitgeprobeerd?
    Ben er erg benieuwd naar.
    Zeker de hss shawbucker lijkt me zeer interessant.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Prijs is close to Custom Shop. Ik vind het veel geld voor een gepimpte standard. Die noiseless pickups zijn ook niet echt mijn ding. Persoonlijk zou ik eerder een gebruikte goede USA HSS op te kop zien te tikken en daar een setje kwaliteitselementen inzetten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Voor €1900,- verwacht ik dat de standaard pu's al kwaliteits pu's zijn.....

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb het niet zo met Fender-pickups. Ook niet in de duurdere lijn.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Leuke strats hoor. Maar erg aan de prijs. Voor dat geld kan je beter wat custom made bouwen bij Haar of Smitty. Veel meer kwaliteit en betere houtsoorten en onderdelen.
    Wil je toch bij fender blijven zou ik voor de american special serie in h-s-s gaan tweedehands. Rond de 700-800 tweedehands.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Leuke strats hoor. Maar erg aan de prijs. Voor dat geld kan je beter wat custom made bouwen bij Haar of Smitty. Veel meer kwaliteit en betere houtsoorten en onderdelen.
    Wil je toch bij fender blijven zou ik voor de american special serie in h-s-s gaan tweedehands. Rond de 700-800 tweedehands.
    Op zich eens met je advies, met als aanvulling dat Tonica de usa-special nieuw in de aanbieding heeft voor € 895,-.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Is de Elite niet gewoon dezelfde als de Deluxe, zelfde gitaar, andere naam? Shawbucker schijnt ook niet heel erg fantstisch te zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Is de Elite niet gewoon dezelfde als de Deluxe, zelfde gitaar, andere naam?
    Zoals ik het zie zijn er wel verschillen hoor.
    Trussrod verstelling aan body zijde (zoals bij music man) bij de elite, andere hals - body overgang, etc.

    Doet fender eigenlijk ook nog aan een soort van hout selectie?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt, zoals alle fender humbuckers schel en dun.

  10. #10

    Standaard

    Misschien dat leuke speelbeurt mij in de praktijk nog over de streep zou kunnen trekken, mijn eerste leesbeurt laat een beetje bloedeloze, ongeïnspireerde indruk achter.
    Nou ben ik zowiezo (taaltopic) niet zo'n fan van noiseless pups, dat kan zeker schelen.

    Je vraagt je af of ze hun geloof in hun eigen marktwaarde een beetje aan het kwijtraken zijn.
    Vorig jaar had ik kritiek op de Fender Rascal, een bas die met wat trom geroffel door Master shop guru Jason Smith stotterend aan het publiek werd voorgesteld.
    Achterlijk duur, in feite een bestaand short scale model, met strat lipsticks en verkrijgbaar in één kleur. Met Guild tailpiece. Nou, creatief hoor!

    En een succes! Ze zijn niet aan te slepen. Not.

    Het wordt tijd voor een verrassing heren en dames van Fender. Een leuke, verrassende verrassing. Wat zei Morressey ook weer: The joke isn't funny anymore?
    Ik persoonlijk moet het nog zien gebeuren. In die prijsklasse is de keus vrijwel eindeloos. En dan weer een Tele en een Strat erbij?
    Ik ben benieuwd. Wie weet sla ik de plank vreselijk mis.
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top