Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 3 van 28 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 271
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Ik zie nog steeds op pro audiobeurzen apparaten staan met 'analog tape simulator' er op en ik heb er nog niet een gehoord die als tape klonk. Heb je wel eens een digitale piano horen klinken als een Steinway, of een keyboard als een echte Hammond? Ik niet.

    Niks mis met digitaal, maar niet denken dat het als analoog klinkt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dus jij zit in het kamp dat vind dat analoog wel degelijk anders klinkt , dat doet mij deugd

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dus jij zit in het kamp dat vind dat analoog wel degelijk anders klinkt , dat doet mij deugd
    Kampers zitten in een kamp......

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik denk dat Brad de schrik van z'n leven krijgt als ie weet hoeveel opnames middels moddeling en dus digitaal is opgenomen. Een knappe die dat verschil kan horen. Han zou ook beter moeten weten. Fractal? Kemper? Die doen dat geintje vlekkeloos. Brad zit een beetje vast in z'n kokervisie ben ik bang, die ga je onder geen beding overtuigen.

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Moet ik het verplaatsen naar Recording? *same old same old recording discussion*

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8200N met Tapatalk
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Brad vind groen en bruin niet mooi, daarom zijn het geen kleuren....

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ik denk dat Brad de schrik van z'n leven krijgt als ie weet hoeveel opnames middels moddeling en dus digitaal is opgenomen. Een knappe die dat verschil kan horen. Han zou ook beter moeten weten. Fractal? Kemper? Die doen dat geintje vlekkeloos. Brad zit een beetje vast in z'n kokervisie ben ik bang, die ga je onder geen beding overtuigen.
    Je kunt natuurlijk ook zoals ik gewoon niet of nauwelijks naar platen luisteren die na de jaren 70 zijn gemaakt, dan heb je helemaal nergens last van :- )

    Maar even zonder gekheid: er is ook weer verschil tussen iets terug horen op een opname (bijvoorbeeld een leslie, of een gitaarversterker, of een delay) en zelf in de (fysieke) ruimte aanwezig zijn waar het ding geluid produceert, dan hoor je het verschil namelijk beter. Geheel los daarvan: ik vind de oude spullen veel fijner werken (want simpeler te bedienen).

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dus jij zit in het kamp dat vind dat analoog wel degelijk anders klinkt , dat doet mij deugd
    Ik weet niet of ik blind het verschil nog zou horen, maar als ik nu een studio zou starten werd het 100% digitaal om de simpele reden dat analoog onbetaalbaar is. En de verschillen, als ze er al zijn, zijn zo klein dat het onzin is geworden om nog met dure tape op te nemen.

    Een grote mengtafel staat wel stoer trouwens, maar ik ben blij dat ik die meuk heb verkocht. Ik had trouwens ook schoon genoeg van muzikanten met een ego dat nog niet eens in Europa past. Over het merendeel niets dan goeds, maar sommigen zou je moeten ruimen.

    Ik heb nog een stuk of 100 studiotapes voor je, wil geen hond meer hebben, dus zo populair is die analoge studiomeuk tegenswoordigs.

    Toen ik er mee begon, rond 1990, klonk digitaal een stuk minder goed dan analoog, maar dat is 25 jaar geleden, toen Lee Towers een CDR liet maken met zijn orkestband voor 600 gulden. Nu kost zo'n ding een paar kwartjes.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik weet niet of ik blind het verschil nog zou horen, maar als ik nu een studio zou starten werd het 100% digitaal om de simpele reden dat analoog onbetaalbaar is. En de verschillen, als ze er al zijn, zijn zo klein dat het onzin is geworden om nog met dure tape op te nemen. ..

    Een grote mengtafel staat wel stoer trouwens, maar ik ben blij dat ik die meuk heb verkocht.
    't is dat ik het geld niet heb, maar die Allen & Heath GSR24M tafel zou het voor mij zo worden. Firewire/ADAT kaart erin, 6 touwtjes naar m'n Alesis HD24XR en klaar! Digitaal opnemen en mixen op een 'analoge tafel', met motorfaders.

    M'n bandrecorder is een verzamelaarsding en doe ik niet weg, maar nee, ik zie mezelf niet snel met regelmaat naar tape afmixen (op überhaupt op 2" tape opnemen).
    Wat Han zegt, kosten en ook 't onderhoud van dergelijke apparatuur loopt heel snel op.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  10. #30

    Standaard Analoog versus digitaal

    Ik heb veel analoog spul, synthesizers. Vooral omdat ik geen computer gebruik om te sequencen. Ik gebruik de sequencers van de synths zelf of laat ze triggeren door een andere synth of drumcomputer. Voor de rest maakt het me weinig uit, als het maar klinkt.
    Laatst gewijzigd door Pearl; 6 maart 2016 om 20:52
    Ze doet niets liever dan haar ontplofte rat te laten zien aan ons bezoek, hè?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top