Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 28
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Je zou ze eens open moeten maken om uit te sluiten dat het geen Gibsons zijn maar dat lijkt me eigenlijk niet de moeite waard.

  2. #12

    Standaard

    Volgens mijn kennis van overzee;

    Thats a chrome covered, late 60s / early 70s Pat Sticker humbucker. Unmolested they are $150-$300 each. Im no expert on spotting if they are umolested though.

    Chrome cover means post 65(ish). So it should be orange wired with white/black leads. It could be a non-t-top which would push it to the high end of the range.

    Merk; Gibson.
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  3. #13

    Standaard

    Ik wil je topic op geen enkele manier in de zeik nemen.
    Laat ik daar even duidelijk over zijn.

    Maar wat is er tegen om ze in een gitaar te zetten, desnoods met kroonsteentjes, als je niet te veel wilt solderen en los-solderen.
    Als de klank je bevalt, zijn het heel fijne pups.

    Als de klank je niet bevalt zijn ze kut en haal je ze er weer uit.
    Tenzij ik iets holistisch en vreselijk mystieks over het hoofd zie?
    Mij zou het geen pleuris kunnen schelen wat het merk is. Mijn oren zijn leidend.

    Maar het is niet voor het eerst dat ik deviante ideeën heb over dit soort zaken.
    Ga lekker genieten man!
    Oeps, ik draai er een eind an. Voordat ik op zoek moet naar smilies en ander ongerief.

    Veel plezier met je pups.
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendrik1970 Bekijk bericht
    Volgens mijn kennis van overzee;

    Thats a chrome covered, late 60s / early 70s Pat Sticker humbucker. Unmolested they are $150-$300 each. Im no expert on spotting if they are umolested though.

    Chrome cover means post 65(ish). So it should be orange wired with white/black leads. It could be a non-t-top which would push it to the high end of the range.

    Merk; Gibson.
    Die persoon weet er weinig van of je hebt em de verkeerde foto laten zien want waar zit die sticker dan waar ie het over heeft? De versie waar het pat no gestanst werd is pas ontstaan halverwege jaren 70 dus ouder kan het niet zijn. Werd gebruikt tot begin jaren 90.
    ALS het gibson humbuckers zijn kan het dus van alles zijn. Je zou de weerstand moeten meten en er eens in kijken als je echt zou willen weten welk model het is. Ze lijken me in erg goede staat te zijn dus ik vind het vreemd dat ze dan een plastic kabel hebben. Maarja. In het meest gunstige geval heb je een t-top uit 1975 en kun je er nog wat centen voor krijgen.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2010
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    501

    Standaard

    Het maakt in principe niks uit of ze wel of niet Gibson zijn. Ik wist toen ik deze gitaar kocht dat er geen originele ibanez pickups meer op zaten. Ik heb deze gitaar gekocht van de broer van de eerste eigenaar. Hij had hem van zijn oudere broer gekregen en maar kort op gespeeld, omdat hij overstapte op toetsen. Waarom er andere pickups in gezet waren wist hij niet. Ik vermoedt dat het een upgrade is geweest, wat veel gedaan werd bij Japanse gitaren. Ik heb zelf in een Suzuki Les Paul uit 1978 na een jaar Dimarzio elementen gezet als upgrade. De eerste eigenaar was een gitarist die in het semi professionele circuit zat en het lijkt mij niet dat hij er goedkope elementen in heeft gezet. Aangezien ik geen kenner ben op het gebied van pickups, stel ik hier de vraag of iemand mij er wat meer over kan vertellen.
    Ik heb er voordat ik hem uit elkaar haalde voor de restauratie, op gespeeld en ze klonken gewoon goed. Zelfs met zeer oude gecorrodeerde snaren.
    Dus Gus, ze gaan er, Gibson of niet, als de gitaar klaar is gewoon weer lekker in.
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

  6. #16

    Standaard

    Ahhhh, now we're talking.
    Het was dus gewoon nieuwsgierigheid. Daarvan heb ik zelf plenty.
    Ik snapte die heisa al niet helemaal. Verkeerd gesnapt dus.

    OK!

    Dat ik je op je vraag niet verder kan helpen was wel duidelijk?
    Ik hoop dat ik je niet heb geërgerd.
    Vriendelijke groet, Gus

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ik dacht ook een keer geluk te hebben door een T-top in een gitaar te vinden:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...r-echt-of-niet

    Was uiteindelijk niet het geval maar dat heeft ook aardig wat gegoogle gekost. Ook deze klinkt verder uitstekend dus maakt het eigelijk niet uit.
    Nouja, als het nou een dure/zeldzame pickups was geweest was hij waarschijnlijk op Marktplaats beland en had ik van het geld andere dingen gekocht (Als ik dan eerlijk ben)

  8. #18

    Standaard

    Zou sticker ook nog een andere betekenis kunnen hebben, dan dit kortzichtige gewauwel?????
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickenbender Bekijk bericht
    Dus Gus, ze gaan er, Gibson of niet, als de gitaar klaar is gewoon weer lekker in.
    Zo hoort het!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2010
    Locatie
    Hilversum
    Berichten
    501

    Standaard

    Heren het is allemaal niet zo belangrijk, was leuk geweest als ik wist wat voor een pickups het zijn. Maar heb het idee dat we er niet achter komen dus ik ga me weer richten op de restauratie van de gitaar.
    Waarom maken we steeds dezelfde fouten,
    terwijl er nog zoveel andere mogelijkheden zijn?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top