Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    voor 300 koop ik hem...haha..Ik ben een echte 12-string freak en zoek nog een tweede 12-string erbij. Liefst een Bozo, maar die kom je bijna nergens tegen...heb je geen foto? dat zegt wat meer. Zijn die pickups van die oude Ovations erg verouderd qua kwaliteit t.o.v. wat er nu te koop is? of klinkt het toch nog steeds goed?
    Laatst gewijzigd door apekop; 28 februari 2016 om 18:19
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    voor 300 koop ik hem...haha..Ik ben een echte 12-string freak en zoek nog een twee 12-string erbij. Liefst een Bozo, maar die kom je bijna nergens tegen
    Ik zou ook heel graag een Bozo 12-string willen, maar die van Harald is niet te koop
    Er staat al een tijdje een op MP (in Zeeland) maar de gevraagde €950 is boven mijn budget.
    Zie advertentie m1017522016

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik zou ook heel graag een Bozo 12-string willen, maar die van Harald is niet te koop
    Er staat al een tijdje een op MP (in Zeeland) maar de gevraagde €950 is boven mijn budget.
    Zie advertentie m1017522016
    Ja die duikt steeds weer op, mijn gevoel zegt dat het geen super gitaar is. In ieder geval zou ik nooit zo'n saai model kopen als ik een Bozo zocht. De wat mooiere modellen zijn echter weer onbetaalbaar en komen bijna nooit in de verkoop heb ik het idee. Sorry voor de off-topic...
    Laatst gewijzigd door apekop; 28 februari 2016 om 18:20
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ja die duikt steeds weer op, mijn gevoel zegt dat het geen goede gitaar is. In ieder geval zou ik nooit zo'n saai model kopen als ik een Bozo zocht..
    Voor een Bozo is hij inderdaad niet erg fancy. Voor de helft haal ik hem wel op

  5. #15

    Standaard

    Ik volg de facebook Bozo pagina. Er komen er genoeg te koop, maar niet in deze contreien. Even proberen is dus al snel een probleem. En de Japanse worden ook weer nooit echt onbetaalbaar. Maar de toplijn die Yairi maakte zie je al wat minder voorbijkomen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Ik volg de facebook Bozo pagina. Er komen er genoeg te koop, maar niet in deze contreien. Even proberen is dus al snel een probleem. En de Japanse worden ook weer nooit echt onbetaalbaar. Maar de toplijn die Yairi maakte zie je al wat minder voorbijkomen.
    Ik volg die pagina ook, maar ik zie zelden of nooit 12 snarige Bozo's te koop. Maar misschien kijk ik niet goed of niet genoeg. Zou je mij kunnen informeren (via PB of mail) als je een een goede ziet voor een schappelijke prijs (geen astronomische bedragen)? mag ook in het buitenland zijn.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #17

    Standaard

    Geen idee hoe negotiable de prijs is, als je het importeert gaat het nog aardig optellen. Geen idee hoe sterk/zwak de dollar nu staat.

    https://shop.gryphonstrings.com/prod...eid=1341675d89

    Misschien topic even afsplitsen?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    nice! bedankt. Zou ongeveer neer komen op 1900 a 2000 euro met invoerbelasting etc. Is dat een goede prijs voor een Japanse Bozo? En zijn die Japanners van het zelfde niveau als de 'echte' Bozo's?

    Blijft een gok om een gitaar te kopen zonder ooit op dat exemplaar gespeeld te hebben. Bij twaalfsnarigen komt het nog eens extra nauw.
    Laatst gewijzigd door apekop; 9 maart 2016 om 17:17
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    nice! bedankt. Zou ongeveer neer komen op 1900 a 2000 euro met invoerbelasting etc. Is dat een goede prijs voor een Japanse Bozo? En zijn die Japanners van het zelfde niveau als de 'echte' Bozo's?

    Blijft een gok om een gitaar te kopen zonder ooit op dat exemplaar gespeeld te hebben. Bij twaalfsnarigen komt het nog eens extra nauw.
    NICE!!! Ik heb de B80S-6 gehad (dus een 6-string) en dat was de beste akoestische gitaar die ik ooit in mijn handen heb gehad. De Joegoslavische Bozo's zijn zeg maar de Master Builds en de Japanse hele goede serie gemaakte kopieën daarvan. Maar je kan niet stellen dat ze van hetzelfde niveau zijn. Ik vind hem niet goedkoop wel wel supermooi. Als ik mij goed herinner: Duits vichte bovenblad en Brasiliaans palisander zij en achterkant. Ebben toets en zoals de meeste Bozo's: lekker fancy, hoewel er ook Joego's zijn die mij te kitsch zijn

  10. #20

    Standaard

    Ik heb indertijd minder betaald, 1500. Mijne heeft wel een 3 delig achterblad, zal dus wel wat jonger zijn dan deze. Denk dat de Amerikaanse prijs dus op zich wel fair is, als de gitaar in goede conditie is. Maar tegen de tijd dat je hem hier hebt, wordt het alweer wat duurder. Weet overigens niet wat deze modellen tegenwoordig normaal doen.

    Heb mijn gitaar wel eens naast een 'echte' Bozo gehad, een kopie van de gitaar waar Harry Sacksioni op speelt. Toen vond ik de mijne beter klinken. Maar die andere Bozo had oudere snaren. Ding speelde wel fantastisch licht. Heb met de mijne ook wel eens naast Harry gezeten, maar toen niet zelf op zijn Bozo gespeeld. Hij haalt er een erg goed geluid uit, ook zonder versterking. Maar eerlijk is eerlijk, hij speelt erg netjes, en stevig op 12 strings.

    Was op zich niet van plan zaterdag de Bozo mee te nemen trouwens, en het is voor jou nog een hele rit ook naar Zuidbroek, maar als je eens in de buurt van Epe bent, stuur van te voren een berichtje, als je nieuwsgierig bent om eens op de Bozo te spelen. PS, Epe Gelderland, niet dat in Limburg.

    Zo'n ding zonder erop gespeeld te hebben uit Amerika laten komen zou ik een behoorlijke gok vinden trouwens, voor dat soort bedragen. En als hij veel goedkoper is zal er wel iets mis mee zijn... Ze moeten je wel liggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top