Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard waar in Europa Unibond 800 te koop?

    Kent er iemand een plek waar men in Europa de lijm Unibond 800 kan kopen?

    Google-resjltaten leverden niets op, het is enkel in de States verkrijgbaar. Echter is er na contact met een U.S.A.-verkoper gebleken dag, doordat het blijkbaar een giftige en/of gevaarlijke stof is, de extra kosten voor verzending kunnen oplopen tot $300,-!

    Daarom zoek ik een plek in Europa om het te mebachtigen..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard

    Ik heb het idee dat je met je laatste beetje unibond je vingers aan elkaar gelijmd hebt..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Waar heb je het voor nodig?? Anders is polymite misschien een optie? Dat kan je in engeland mebachtigen.

  4. #4

    Standaard

    Hej, ik ben van plan om een two piece maple top aan elkaar te lijmen, deze top vervolgens op een mahonie body te lijmen en tot slot wil ik de 'oren' aan de headstock lijmen met Unibond.

    Ik zal eens kijken naar de door jou genoemde tip, thanks!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nidlaobud Bekijk bericht
    Hej, ik ben van plan om een two piece maple top aan elkaar te lijmen, deze top vervolgens op een mahonie body te lijmen en tot slot wil ik de 'oren' aan de headstock lijmen met Unibond.

    Ik zal eens kijken naar de door jou genoemde tip, thanks!

    Geen idee waarom unibond zo speciaal is, maar voor de verlijmingen die je moet doen volstaat titebond prima. Zelf zou ik minstens de voeg van de top met huidenlijm doen, omdat dat IMO de minst zichtbare voeg oplevert. vereist wel wat meer techniek dan titebond oid.

    edit: unibond is blijkbaar ureum-formaldehyde lijm. Heb ik zelf geen goede ervaringen mee, maar het zou kunnen dat de batch die ik getest heb te oud was. Als de cold creep van titebond je afschrikt zou ik voor huidenlijm all the way gaan. Al is volgens mij cold creep geen issue in een solid body.
    Laatst gewijzigd door warmong; 22 februari 2016 om 21:56

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Gibson gebruikte vroeger inderdaad ureum lijm om de top te verlijmen, Maar dan wel de poeder variant zoals Polymite. Unibond bestaat uit een vloeibare hars en een verharder... niet vintage correct...
    Maar titebond werkt ook perfect voor deze toepassing en klinkt echt niet anders.
    (Je moet ook niet alles geloven wat er op forums beweerd word, deze wijsheid komt uit de les paul thread van Gil Yaron??)
    Een goed klinkende gitaar is een goed gebouwde gitaar en dat komt meer aan op de skills van de bouwer dan de gebruikte materialen...(mits deskundig toegepast).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Luister gewoon naar Oigun en koop voor een tientje een fles titebond.
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Welnee man, pak gewoon bruislijm

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oigun Bekijk bericht
    Gibson gebruikte vroeger inderdaad ureum lijm om de top te verlijmen, Maar dan wel de poeder variant zoals Polymite. Unibond bestaat uit een vloeibare hars en een verharder... niet vintage correct...
    Maar titebond werkt ook perfect voor deze toepassing en klinkt echt niet anders.
    (Je moet ook niet alles geloven wat er op forums beweerd word, deze wijsheid komt uit de les paul thread van Gil Yaron??)
    Een goed klinkende gitaar is een goed gebouwde gitaar en dat komt meer aan op de skills van de bouwer dan de gebruikte materialen...(mits deskundig toegepast).
    O, dat is dan een no-brainer. Cascamite/Polymite it is.
    Laatst gewijzigd door nidlaobud; 24 februari 2016 om 13:23

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2009
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    3.492

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Welnee man, pak gewoon bruislijm
    Bruislijm hahaha!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top