Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Ik stel me even voor :)

    Hallo!
    Ik kom me hier even voorstellen. Ik ben Eva, 20 jaar en nieuw op dit forum. Van jongs af aan heb ik vrij regelmatig 'af en toe even' gitaar gespeeld, maar heb het nooit doorgezet helaas, waardoor ik nu nogsteeds alleen maar wat akkoorden ken. Nu ik op mezelf woon en ook een appartementje heb waar ik gitaar kán spelen (goed geïsoleerd en ruimte genoeg om een gitaar kwijt te kunnen) ben ik opzoek naar een eigen gitaartje. Maar daarvoor ga ik wel even kijken of ik een centraal topic kan vinden of maak zelf een topic aan.
    Tschuss!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Welkom Eva! Veel forum- en speel-plezier toegewenst, het is een heerlijke hobby.
    Mocht je in het noorden wonen, of er een wat langere reis voor over hebben,
    dan kun je op de Noorder Gitaar Dag je hart (en misschien je gitaar) ophalen.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Welkom Eva. Wat voor gitaar zoek je... elektrisch of akoestisch bijvoorbeeld?

  4. #4

    Standaard

    Ik zoek een klassieke akoestische gitaar met een vrolijk geluid Ik speel heel onregelmatig in periodes dus vind de staalsnarige van m'n vader vaak niet zo lekker spelen door het gebrek van eelt op m'n vingers. Bovendien wil ik een gitaartje die makkelijk mee te nemen is op roadtrip en voor een hoop plezier rond het kampvuur kan zorgen. Zat daarom te denken aan een 3/4, toch een stukkie handzamer dan een 4/4 Suggesties? Zie door de bomen het bos niet meer op marktplaats, zoveel troep staat er te koop... Was eigenlijk net bezig om een topic te openen.
    Laatst gewijzigd door eefj33; 20 februari 2016 om 20:07

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Haha... een "vrolijk geluid." Nahja zou voor het kampvuur toch kiezen voor een staalsnarige, want dat levert wel wat meer volume op. Overigens is het ook qua afmetingen: hoe groter, hoe luider. Ooit een kleine Fender gekocht voor een kennis, die had rede;lijk volume en kostte 105 EUR. Staalsnarig uiteraard

  6. #6

    Standaard

    Hihi ja ik weet niet zo goed hoe ik het anders zou moeten omschrijven. Het spaanse gitaartje van m'n broer klinkt een stuk vrolijker dan de staalsnarige van m'n vader. Maar die laatste is echt best wel groot en lomp om mee te nemen, zelfs in de auto.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Het spaanse geluid vind ik zelf denk ik ook wel wat mooier voor kampvuur muziek. Hoewel ik dat zelf nooit speel. Maar in mijn ervaring zijn staal snarigen idd wel luider over het algemeen. Maar dat ligt ook aan de gitaar zelf, uitproberen zou ik zeggen. Mijn Epiphone staalsnaar heb ik ook wel eens voor de klas gebruikt in mijn stages, en die was eigenlijk wat te zacht qua volume. De gitaar van mijn mentor was een stuk luider. En ik weet niet of ik voor 3/4 zou kiezen. Of je moet hele kleine handjes hebben. Lijkt mij erg krap iig en ik heb niet eens zulke hele grote handen. (of slaat dat alleen op de body-size?)

    Welkom iig. Er zijn vast wat ervarener acoustische spelers hier die je hiermee beter kunnen helpen. Noorder gitaar dag is ook leuk idd, ook als je niks wil kopen.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hoi ,

    Zoiets als dit zou wel iets wezen . Deze gitaar heeft een mensuur van 62 centimeter

    Wat groter dan een 3 / 4 maar kleiner dan een full scale gitaar

    http://www.muziekshop24.nl/hopf-hell...FRUTGwoddsoHPg

    groeten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top