Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 38

Discussie: Waan

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Bedankt allemaal .
    Daardoor heb ik meer aandacht besteed aan melodie. Ik wist verder niet dat Spinvis uit Spijkenisse komt, waar ik dus net (na 23 jaar) vandaan verhuisd ben. Nu ineens extra leuk daarmee vergeleken te worden (iets met accent en identiteit, Erik ). Cool. Verder is een reden dat het allemaal wat langer duurt nu ook m'n werk aan m'n scriptie, nog meer dan de verhuizing eigenlijk.
    Je zou verbaasd staan over mijn accent. Geboren in de binnenstad van Den Haag en het accent nooit verloren

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Wauw, en wederom gewoon even tussen neus en lippen door zo'n beetje t beste dat hier ooit gepost is plaatsen... wauw. Maarehhh... veel te kort. Ik weet het, ik weet het, jij bent de baas, jouw stukkie, maar wat jammer, had meer gewild.. Heerlijk, een soort Crimson meets Sting meets Primus of whatever. Mooi!!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Ik dacht dat het jouw nummer was? Je knutselt en vern••kt graag geluiden begrijp ik :-) Het is je stijl maar in dit nummer had ik het toch iets organischer willen horen, minder digitale effecten inderdaad :-) Misschien wel wat DMWTXYZ zegt. Maar verder mooi hoor!
    Sorry, was flauw. Je zei niet het gevoel te hebben gehad naar een nummer te hebben geluisterd xD. Als ik een cleanere versie heb, zal ik 'm plaatsen. Al moet ik wel zeggen dat de effecten ook wat timing issues verkappen .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Specifiek het solo werk van Belew, de begeleiding die bijna mallet-achtig is, en de in out of tune van een aantal gitaardingetjes. Klinkt als opzettelijk gezwabber met de vibrator, maar net wat extremer als het mooie beheerste vibrato van de Shadows. Ook het geklooi met alledaagse geluiden die uit context gerukt worden past in het plaatje wat dat betreft.
    Ik ga eens into Belew dan. Het outro was inderdaad ook qua noten een experiment, precies alle 5 noten die buiten de E-mineurladder vallen, heb ik daar gebruikt. Nogmaals bedankt; leuk en ook handig om met dingen vergeleken te worden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je zou verbaasd staan over mijn accent. Geboren in de binnenstad van Den Haag en het accent nooit verloren
    Ik zal het Sounds-forum goed in de gaten houden .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Wauw, en wederom gewoon even tussen neus en lippen door zo'n beetje t beste dat hier ooit gepost is plaatsen... wauw. Maarehhh... veel te kort. Ik weet het, ik weet het, jij bent de baas, jouw stukkie, maar wat jammer, had meer gewild.. Heerlijk, een soort Crimson meets Sting meets Primus of whatever. Mooi!!
    Tnx! Ik vind het vooral leuk dat (nog steeds en ook weer meer de laatste tijd) iedereen in dit topic zo lekker zijn eigen stijl heeft.
    Ik ga weer proberen voor volgend nummer de 4-minutengrens over te gaan. En dan zonder een paar keer drastisch van thema te veranderen . Hahaha. Je bent de eerste die de Primusstijl baspartij opvalt.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Fijn gedaan weer Cageman. En met anderhalve minuut kan je ook stellen dat het lekker to-the-point is
    Ik denk ook dat de zang beter tot zijn recht zal komen met minder galm. Het zelfde voor de gitaar(ik denk tenminste dat het een gitaar is ) op het eind. Ik heb het idee dat de percussie dan ook meer tot zijn recht zal komen.


  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Ik zal het Sounds-forum goed in de gaten houden .
    Hoebedoelie....? Komen daar accenten dan?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heffie Bekijk bericht
    Fijn gedaan weer Cageman. En met anderhalve minuut kan je ook stellen dat het lekker to-the-point is
    Ik denk ook dat de zang beter tot zijn recht zal komen met minder galm. Het zelfde voor de gitaar(ik denk tenminste dat het een gitaar is ) op het eind. Ik heb het idee dat de percussie dan ook meer tot zijn recht zal komen.

    Bedankt! To the point it is, haha.

    Voor iedereen die erin geïnteresseerd is: hier is een versie met minder galm en effecten overall. Ik vind het origineel beter; wat intenser, en de timing-issues zijn minder duidelijk. Houd ook rekening met het feit dat de percussie een udu is, die an sich al redelijk waterig klinkt. De gitaar op het einde zijn drie verschillende partijen zonder galm. Daar kan ik verder weinig (meer) aan veranderen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Hoebedoelie....? Komen daar accenten dan?
    Nee, ik dacht, als ik verbaasd zou zijn van jouw accent, dan ben ik er wel benieuwd naar en zal ik Sounds in de gaten houden voor een lied dat door jou gezongen is .

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Nee, ik dacht, als ik verbaasd zou zijn van jouw accent, dan ben ik er wel benieuwd naar en zal ik Sounds in de gaten houden voor een lied dat door jou gezongen is .
    Het enige wat ik ooit lead heb gezongen was "Oh,oh, Den Haag"

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Je zou verbaasd staan over mijn accent. Geboren in de binnenstad van Den Haag en het accent nooit verloren
    Vanaf vrijwel letterlijk de eerste dagen van het internet bestaat er zoiets als Het Kiebogd, en dan kan ik alleen maar hopen dat ik het goed heb geschreven.

    Met natuurlijk de letter Q als Q65. En terecht. Helden waren het.

    Als je dat kent, soit. Zo niet, laat mij dat dan even weten, PMmetje?
    Met email adres, anders moet ik het hosten, da's op dit moment even wat lastig.

    Vriendelijke groet, Gus

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 maart 2004
    Locatie
    Julianadorp
    Berichten
    126

    Standaard

    Ik vind de timing issues schijnbaar wat minder erg(of mijn gevoel voor timing zuigt, dat kan ook) want ik ga toch voor de droge versie
    Grappig dat ik de Spinvis vergelijking eerst niet hoorde en dat ik er nu niet meer omheen kan. Wat ik niet erg vindt, overigens.

  10. #20

    Standaard

    Heel bijzonder dit!
    Zanglijntje bleef al 2 dagen in mijn hoofd hangen! Vette productie ook man!
    Keep m coming!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top