Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38

Discussie: Waan

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Waan

    Hello

    Weer eens een nieuwe track van mij. Met zang, maar dat is meer een tapijtje en niet per se for the sake of verstaanbaarheid. Ik had wat moeite met de timing, maar ben al met al tevreden.

    Bovendien is dit m'n eerste nummer nu ik op mezelf (samen)woon, waardoor ik meer gebruik heb gemaakt van m'n Zoom H1 en klein Park versterkertje om op te nemen i.p.v. wat grotere apparatuur.

    https://soundcloud.com/cageman-2/waan

    Meningen!

  2. #2

    Standaard

    Bijzonder nummer, sfeer en instrumentatie alleen... veel te kort Cage! De afronding na het eerste lange stuk (woep 'sweep' geluid) en het laatste stuk vind ik raar, te digitaal of zoiets? De zang maakt het iets dromerig, zwoel. Het nummer nu 3 keer beluisterd en het is steeds te snel afgelopen waardoor ik niet het gevoel heb naar een nummer geluisterd te hebben :-) Verder klinkt de productie rijk en open (ruimtelijk), mooi!

  3. #3

  4. #4

    Standaard

    WAANzinnig.
    Kort Kut Stukkie (ook wel KKS genoemd). Maar wel een heel erg lekker KKSie. Dat dan ook weer wel.

    What kept you so long? De verhuizing?
    Vriendelijke groet, Gus

  5. #5

    Standaard

    Hij's fijn.
    Mooie zang ook, doet mij aan iemand denken.... maar ja.... wie ook weer.

    De geluiden-knutsel-kist niet of nauwelijkd open gehad voor dit lied.
    Mooi zo, dus voor mij dan ook goed te 'volgen'. Zit dus meer een melodie in, bedoel ik daarmee.

    Einde is helemaal in orde. Geeft een tikkie Cageman aan het geheel.
    (is nl een geheel ander nummer dan wat wij van jou gewend zijn)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Hij's fijn.
    Mooie zang ook, doet mij aan iemand denken.... maar ja.... wie ook weer.
    Spinvis........?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Bedankt allemaal .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Bijzonder nummer, sfeer en instrumentatie alleen... veel te kort Cage! De afronding na het eerste lange stuk (woep 'sweep' geluid) en het laatste stuk vind ik raar, te digitaal of zoiets? De zang maakt het iets dromerig, zwoel. Het nummer nu 3 keer beluisterd en het is steeds te snel afgelopen waardoor ik niet het gevoel heb naar een nummer geluisterd te hebben :-) Verder klinkt de productie rijk en open (ruimtelijk), mooi!
    Waar heb je dan naar geluisterd? xD. Dat einde is zeker digitaal, haha. Twee keer de baspartij, één keer 24 tonen omhoog getransponeerd en één keer 12 omlaag. Een beetje in de sferen van een polyfoon kotsende monotone whammy, dacht ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Beetje Belew vibe. Leuk.
    Alles is terug te werken naar King Crimson/Zappa/Belew natuurlijk xD. Tnx!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    WAANzinnig.
    Kort Kut Stukkie (ook wel KKS genoemd). Maar wel een heel erg lekker KKSie. Dat dan ook weer wel.

    What kept you so long? De verhuizing?
    Vriendelijke groet, Gus
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Hij's fijn.
    Mooie zang ook, doet mij aan iemand denken.... maar ja.... wie ook weer.

    De geluiden-knutsel-kist niet of nauwelijkd open gehad voor dit lied.
    Mooi zo, dus voor mij dan ook goed te 'volgen'. Zit dus meer een melodie in, bedoel ik daarmee.

    Einde is helemaal in orde. Geeft een tikkie Cageman aan het geheel.
    (is nl een geheel ander nummer dan wat wij van jou gewend zijn)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Spinvis........?
    Minder geluidendoos? Dat valt nog mee hoor. Door het hele nummer zit sowieso een schuddende kast met wijnglazen. Verder is de manier van opnemen van de bas ook apart. Maar ik snap wel wat je bedoelt. Dat hangt samen met inderdaad m'n verhuizing, waardoor ik meer tijd heb om gitaar te spelen en gewoon lekker te pingelen, maar minder om op te nemen. Daardoor heb ik meer aandacht besteed aan melodie. Ik wist verder niet dat Spinvis uit Spijkenisse komt, waar ik dus net (na 23 jaar) vandaan verhuisd ben. Nu ineens extra leuk daarmee vergeleken te worden (iets met accent en identiteit, Erik ). Cool. Verder is een reden dat het allemaal wat langer duurt nu ook m'n werk aan m'n scriptie, nog meer dan de verhuizing eigenlijk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DMTW Bekijk bericht
    gewoon goed

    maar weer ff mieren wippen
    imo te veel fx gebruikt
    door het "droger" te maken/houden gaat het nog meer groeffen

    MIJN MENING !
    Eens. Het is ook meer groevend begonnen. Ik zal eens een minder druipende versie maken (meeste FX komen uit Ableton). Als dat mij bevalt, laat ik die ook wel horen.

  8. #8

    Standaard

    "Minder geluidendoos? Dat valt nog mee hoor. Door het hele nummer zit sowieso een schuddende kast met wijnglazen."


    Wow, ja, dat is geen geluiden-knutsel-kist meer zeg. Wel de deuren dicht gehouden, hoop ik ?

    Spinvis kende ik niet. Maar daar lijkt jouw stem wel op.
    Kan nog steeds niet bedenken aan wie jouw stem mij doet denken. Klinkt in ieder geval goed, dat zeker.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cageman Bekijk bericht
    Bedankt allemaal .
    Waar heb je dan naar geluisterd? xD. Dat einde is zeker digitaal, haha. Twee keer de baspartij, één keer 24 tonen omhoog getransponeerd en één keer 12 omlaag. Een beetje in de sferen van een polyfoon kotsende monotone whammy, dacht ik.
    Ik dacht dat het jouw nummer was? Je knutselt en vern••kt graag geluiden begrijp ik :-) Het is je stijl maar in dit nummer had ik het toch iets organischer willen horen, minder digitale effecten inderdaad :-) Misschien wel wat DMWTXYZ zegt. Maar verder mooi hoor!

  10. #10

    Standaard

    Specifiek het solo werk van Belew, de begeleiding die bijna mallet-achtig is, en de in out of tune van een aantal gitaardingetjes. Klinkt als opzettelijk gezwabber met de vibrator, maar net wat extremer als het mooie beheerste vibrato van de Shadows. Ook het geklooi met alledaagse geluiden die uit context gerukt worden past in het plaatje wat dat betreft.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top