En hierbij dan het voorlopige resultaat: (Nog een klein beetje fijn afstel werk maar dat komt nog wel.)



Na flink wat schuren, herfretten, vele lagen blanke lak (spuitbus van de Action uiteraard), wachten, wachten, wachten, schuren, polijsten en een fretlevel lijkt het eindelijk weer op een gitaar
Omdat ik de nek met een levelling beam geschuurd heb was de fretlevel eigenlijk niet nodig, maar daar kwam ik pas achter nadat ik begonnen was

Waarom die Spanjaarden niet overal fretmarkers inzetten weet ik echt niet. (lui ofzo? ) Dat speelt toch een stuk fijner als je in één oogopslag ziet waar je je bevindt.

Het was weer een leuk project, op naar de volgende.

Hij speelt op zich lekker, net als elke andere spaanse gitaar. En hij klinkt, tja, als een instapgitaar
Misschien eens een goed huisje voor vinden bij iemand die gaat lessen, lijkt me een prima lesgitaar.

Kleine tip:
Als je de hals gaat spuiten met de fretten erin wacht dan niet te lang met het verwijderen van de lak van de fretten want na 2 weken uitharden is dat een lastig karwei.
Misschien voor het spuiten even voorzichtig over de fretten gaan met een stukje kaars ofzo om de boel wat in te vetten zodat de lak niet blijft plakken? (Ik zal het de volgende keer eens proberen.)