Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Wat is mijn akoestische gitaar Seagull S6 Original Q1 waard?

    Beste leden,

    Ik heb van een vriend een gitaar, die hij van zijn oom geërfd heeft, over kunnen kopen omdat het me wel een leuke bezigheid leek. Ik kan het voor geen meter en boek weinig vooruitgang!

    Nu wil ik hem verkopen maar ik ken de waarde er totaal niet van. De gitaar ziet er echt nog heel goed uit dat heeft een winkelier me verteld. Hij bood mij €110 euro aan waar me de oren van de kop af vielen. Dit is natuurlijk veel te weinig..!

    Als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om mij te kunnen vertellen wat ik kan verwachten en me misschien in contact zou willen brengen met een geïnteresseerde zou ik dat erg prettig vinden.

    Alvast bedankt,
    Aymen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Deze Seagull wordt nieuw aangeboden voor €575. Afhankelijk van de staat is een waarde tussen 40 en 60% reeel. Dus tussen de €250 en €350 zou een normale prijs zijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Voor 110.00 staan ze in de rij denk ik. Afhankelijk van de gebruikers sporen is de waarde lijkt me. Plaats eens een paar foto's dan kan er beter een oordeel gegeven worden. en zit er wel of geen element in dat zal voor een liefhebber ook nog wat uitmaken.
    zo'n ingebouwd stemapparaat kan best handig zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Deze Seagull wordt nieuw aangeboden voor €575. Afhankelijk van de staat is een waarde tussen 40 en 60% reeel. Dus tussen de €250 en €350 zou een normale prijs zijn.
    Ik vermoed dat dat niet als standaard regel opgaat. Ik hoor vaker dat 40-60% (soms wordt 70% genoemd) een reele prijs is voor een tweedehands instrument, maar mijn Godin LG en Ovation Balladeer die allebei ooit dik 1000 euro euro gekost hebben (exclusief de koffers die ik er ook bij heb) raak ik boven de 350 euro echt niet kwijt. Ik heb ze allebei wel eens ooit willen verkopen omdat ik een GAS aanval had, maar ze blijven maar gewoon hier
    Laatst gewijzigd door zjanke; 18 februari 2016 om 20:47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  5. #5

    Standaard

    Ik denk 250,- max (alles er boven is mooi mee genomen) de concurrentie is killing in die prijs en beginners kopen in hun onwetendheid vaak een nieuwe, tenzij ze lid zijn van dit forum.
    .........het zag er allemaal zo gemakkelijk uit!!!

  6. #6

    Standaard

    @ TS: waar heb je hem zelf voor gekocht van jouw vriend?
    Dat zou je als bodemprijs kunnen aanhouden. Al het meerdere is dan meegenomen.

  7. #7

    Standaard

    Een muziekwinkel moet erop kunnen verdienen hè? 't Is geen liefdadigheidsinstelling. Om te beginnen moet hij 21% BTW op de verkoopprijs in rekening brengen. Dan moet hij er ook nog eens minimaal 60% marge op maken, tijd en kosten rekenen voor het opzetten van een nieuw setje snaren en evt halspen stellen. Hij moet minimaal 3 maanden garantie kunnen geven én hij loopt het risico op verborgen gebreken. Bovendien kun jij hem niet garanderen dat die gitaar niet is gejat.

    110 euro is weinig, maar boven 150 zou hij niet moeten gaan. Ik denk dat je het bod van 110 euro moet zien als een indicatie dat hij hem gewoon liever niet van je koopt.

    60% van de nieuwwaarde is wel echt een absolute bovengrens voor tweedehands instrumenten vind ik, en in veel gevallen zelfs onrealistisch. De tweedehandsmarkt is overvoerd en de prijzen die je tegenkomt op marktplaats zijn weliswaar de bedragen waarvoor mensen ze aanbieden; maar wat de koper er uiteindelijk voor betaalt, daar kom je meestal niet achter.

    Seagull S6 is wel een mooie gitaar trouwens. Ik heb er zelf ook een.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  8. #8

    Standaard

    Op een tweedehands instrument gekocht van een particulier hoeft geen 21% btw te rekenen, alleen over de winst die hij maakt (margeregeling).
    Voor de rest heb je gelijk en moet je dat ding met enig geduld via marktplaats zien te verkopen.
    De markt ligt al tijden op zijn gat en je kan gewoon geen berekening aan iets hangen, het is waard wat men biedt en is dat te weinig dan moet je hem houden.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top