Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Brugzadel aanpassen Epiphone Ej200ce.

    Hallo,

    Ik heb een Epiphone ej200ce en daar heb ik het brugzadel ooit al eens wat verlaagt maar nu ik daar wat meer op speel kom ik tot de ondekking dat vanaf de 7de positie hoge E snaar als ik die indruk snaar bus krijg verder niet.
    Dus zou de zadel weer wat omhoog moeten mischien alleen vanaf dat punt waar de e of b snaar over de zadel loopt.Ik zou dan zeggen onder dat punt een heel dun stukje hout,maar dan komt de onderkant er wel scheef in te liggen en onder het zadel zit wel een van de pickups van de esonic 2.
    Maakt dat iets uit om het geluid als het zadel iets scheef staat?.

    Heb ook al even gekeken naar nieuwe zadels maar moet je die zelf nog uitvijlen (boven kant).
    William.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Nee, niet doen. Ten eerste werkt je piezo niet meer, ten tweede wordt je geluid niet meer goed doorgegeven aan de top, dat ga je echt heel erg merken. Nieuw zadel is wat mij betreft de enige optie. Dan kan je best zelf met wat oefening, maar beter is naar een tech. Krijg je een volledig afgestelde, maar vooral een goed geïntoneerde gitaar terug. Want dat is het lastigste aan zelf een zadel maken. De hoogte kan je stapje voor stapje doen, kost je hooguit een paar setjes snaren en wat elleboogvet, maar de juiste snaarafstand krijgen is een pak lastiger, als je te ver gaat, kan je helemaal overnieuw beginnen..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    denk ook aan de trussrod, kan zijn dat probleem is opgelost als je 'm iets strakker zet (hals minder hol)

  4. #4

    Standaard

    En als je hem in zijn geheel het zadel aan de onderkant (op volle lengte)op vult , ook niet goed zeker!!.
    William.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Als jij dat 100% vlak kan krijgen, is het een optie. Het gaat ws. om een flinter, dus da wordt lastig. Stukje fineer kan..

    Barno zn suggestie zou ik eerst proberen, haal wel eerst je snaarspanning eraf en werk met kleine stapjes. Kwart slag per keer, snaarspanning er weer op en een paar uur laten acclimatiseren..

  6. #6

    Standaard

    Ik heb genoeg van dat modelbouw hout tot heel dun millimeter werk ,verder zal dat wel lukken denk ik heel vlak krijgen kan het altijd eerst proberen dat met de trossrod weet ik nog niet zo goed of dat lukt bijna alle snaren vanaf 7 positie liggen bijna op de fretten.
    William.

  7. #7

    Standaard

    Nou ik heb zojuist twee stukje heel dunne fineer onder de pickup geplaatst zo dat zadel weer op de pickup ligt en alles weer gestemd en getest en zo ver ik kan horen klinkt het allemaal weer perfect alles werkt goed via de versterker en fredbus is weg.
    William.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top