Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 109
  1. #41

    Standaard

    😄👍🏻


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Geperforeerde vellen gaan ook veel zachter.
    Waarschijnlijk als grapje bedoelt, maar die zijn er echt hoor en schijnen best behoorlijk te werken.
    Die bekkens zijn er inderdaad ook, maar die zijn wel meer kwetsbaar.
    Aan de andere kant verbaas ik mij sowieso/uberhaubt al over drummers die met enige regelmaat normale bekkens kapot rammen.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Thumbs down

    Wil hier toch ook even op reageren.
    Ook wij zijn hobby matig bezig en willen toch ondanks dat, alles hebben zoals het hoort.
    Echter hebben wij geen last van de drummer want die is perfect qua timing en tempo.
    Wij zitten dus met een zangeres die, of te vroeg, of te laat inzet met de zang.

    Dat irriteert ons ook maar ik heb daar het volgende op gevonden.

    Wanneer zij in een opmaat steeds te laat komt herhalen wij dat desnoods 100 maal, iets wat zij beslist niet leuk vind.
    Als ze dan commentaar gaat geven dan geef ik aan dat, wanneer zij op tijd invalt wij het niet 100 maal hoeven te herhalen.
    Wij spelen hoofdzakelijk cuvers dus hoe makkelijk kan ze het hebben?
    Haar interesse is dusdanig laag dat zij het vertikt om de bestaande muziek (echte artiesten) te beluisteren.
    Dan heb ik zoiets, blijf lekker aan het aanrecht zingen maar niet meer bij ons.

    Nu een lachwekkende, zij is de enige die op zou willen treden, mooi niet want voor Joker staan daar pas ik voor.
    Geef haar dan aan, zolang jij keer op keer de fout in blijft gaan, dan blijven wij gewoon uitsluitend repeteren.

    Met de rest van de mannen zijn wij, waar zij ook van weet, steeds meer instrumentale nummers aan het spelen voor het geval ik ze eruit zet of dat zij uit zichzelf opstapt.

    Wij zij nu drie jaar bezig en ik vind dat wij geduld genoeg gehad hebben.
    Wij hebben haar het volgende meegegeven, wanneer zij na de winter geen verbeteringen laat zien scheiden onze wegen.
    Klinkt hard maar als ik een lekke band heb met mijn auto blijf ik ook niet op drie wielen doorrijden.
    Bij de eerste de beste gelegenheid wissel ik mijn lekke band.
    Laatst gewijzigd door Riny; 17 februari 2016 om 10:18
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  4. #44

    Standaard

    Jullie geduld is verbazingwekkend (ik weet niet of ik moet zeggen bewonderingswaardig).
    3 JAAR !!!!!!!!!!!!!!

    Ik heb ook een (te) lange tijd in zo'n bandje gezeten, je bent dan wel voor de hobby bezig maar enige inzet mag toch wel vertoont worden.
    Gitarist die altijd wat had met zijn spullen, kabeltje kapot, batterijen op enz enz.
    Drummer (niet ikke), die alle kanten op zweefde.
    We hadden een paar optredens per jaar en best gezellig maar op een gegeven moment was ik het zat en wilde verder (en graag weer drummen). Als je dan met bobby-muzikanten gaat spelen die wel wat willen doen en die wel elkaar serieus nemen en die (moet wel eerlijk zijn) een stuk beter spelen dan is dat geweldig.
    Van jaren klooien naar mensen die een paar keer oefenen en al een eerste optreden kunnen doen.
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    Wil hier toch ook even op reageren.
    Ook wij zijn hobby matig bezig en willen toch ondanks dat, alles hebben zoals het hoort.
    Echter hebben wij geen last van de drummer want die is perfect qua timing en tempo.
    Wij zitten dus met een zangeres die, of te vroeg, of te laat inzet met de zang.

    ...
    Begint ze dan een hele maat eerder of later, of kan ze ook halverwege de maat invallen? Dat scheelt namelijk nogal. Met zo'n zangeres heb ik namelijk ook gewerkt. Erg dominant qua plaats in de band (zij vond dat zij de boel moest sturen), maar totaal geen gevoel voor ritme. Die kon zo op de tweede of derde tel inzetten. Dat zorgde voor ontzettend veel onzekerheid bij de rest. Als ze stipt een hele maat te laat zou zijn is het probleem niet zo groot, maar hier was niet op te anticiperen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Ik ben van mening dat men thuis heel goed het huiswerk moet maken, dan is het op de repetitie een kwestie van alles goed samen voegen en timen.
    Wij zijn dan misschien wat ouder maar gelukkig hebben wij gezamenlijk jaren ervaring op de zangeres na.
    Ze heeft een goede stem alleen ontbreekt het haar thuis iedere dag oefeningen te doen en dat is jammer.
    Heb haar aangegeven om iedere dag te oefenen want haar stem is haar instrument en wij moeten ook iedere dag onze instrumenten pakken om alles goed bij te houden.
    Tussendoor stoppen of een paar dagen overslaan is achteruitgang.
    Ik heb haar zelf dure boeken gegeven met aller handen technieken, maar ik weet zeker dat ze nog in het folie zitten, hahahaha.
    Maar goed, we gaan het zien over een tijdje en anders is EXIT voor tante Pollepop.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    @Kim,

    Wanneer zij in een opmaat op tel 3 en 4 moet beginnen komt ze soms twee maten later en dan nog op de eerste tel.
    Als in haar zang op tel 3 en 4 achtste noten zitten is ze de weg helemaal kwijt.
    Onze drummer heeft 35 jaar ervaring en tempo vast, dat wil je niet weten.
    Heb af en toe het idee dat hij een metronoom ingeslikt heeft, hahahaha.

    Hij probeert haar altijd te helpen, d.m.v. een bepaald loopje, zodat ze al luisterend op tijd in zou kunnen vallen.
    M.i. heeft ze totaal geen ritme gevoel en soms heb ik ook wel eens het idee dat ze wat toon doof is, niet altijd maar er zijn momenten........... dan zitten wij allen met kromme tenen in onze pantoffels.

    Kijk wij zijn ook mensen en ook ik zit er wel een naast, zeker wanneer het nummer voor de eerste keer gezamenlijk wordt gespeeld.
    Dus ik ben ook niet heiliger dan de Paus en de rest ook niet.
    Maar doe er dan wat aan.
    Gelukkig dat na de jaren, wij elkaars ritme- gevoel door hebben, dus het innerlijk gevoel van de andere muzikanten.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Ja, het is maar wat je voor ogen hebt. Als je covers exact wil naspelen is het thuiswerken wel makkelijk inderdaad. In die gevallen maak ik een playlist van de nummers die we gaan doen en luister ik ze zo vaak dat ik ze helemaal ken. Ook werk ik ze helemaal uit met tekst, akkoorden erbij en wanneer er breaks, coupletten, refreins en solo's zitten.

    Met het bandje waar ik nu in speel geven we er soms ook onze eigen draai aan. En dan komt het nog meer aan op muzikale kwaliteiten. Of heel veel oefentijd, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Ik werk alles uit qua structuur en akkoorden, en tijdens het oefenen komt er dan wel een bepaalde manier van spelen uit. Werkt ook erg prettig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riny Bekijk bericht
    @Kim,

    Wanneer zij in een opmaat op tel 3 en 4 moet beginnen komt ze soms twee maten later en dan nog op de eerste tel.
    Als in haar zang op tel 3 en 4 achtste noten zitten is ze de weg helemaal kwijt.
    Onze drummer heeft 35 jaar ervaring en tempo vast, dat wil je niet weten.
    Heb af en toe het idee dat hij een metronoom ingeslikt heeft, hahahaha.

    Hij probeert haar altijd te helpen, d.m.v. een bepaald loopje, zodat ze al luisterend op tijd in zou kunnen vallen.
    M.i. heeft ze totaal geen ritme gevoel en soms heb ik ook wel eens het idee dat ze wat toon doof is, niet altijd maar er zijn momenten........... dan zitten wij allen met kromme tenen in onze pantoffels.

    Kijk wij zijn ook mensen en ook ik zit er wel een naast, zeker wanneer het nummer voor de eerste keer gezamenlijk wordt gespeeld.
    Dus ik ben ook niet heiliger dan de Paus en de rest ook niet.
    Maar doe er dan wat aan.
    Gelukkig dat na de jaren, wij elkaars ritme- gevoel door hebben, dus het innerlijk gevoel van de andere muzikanten.
    Ik had haar al lang gewipt. Daar valt toch niet mee te werken?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    J Ik werk alles uit qua structuur en akkoorden, en tijdens het oefenen komt er dan wel een bepaalde manier van spelen uit. Werkt ook erg prettig.
    Die taken zijn mij ook toebedeelt.
    En inderdaad kan er altijd lichtjes wat afgeweken worden, helemaal niet erg, als het maattechnisch maar klopt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik had haar al lang gewipt. Daar valt toch niet mee te werken?
    Kim, wij zitten daar heel erg dicht tegenaan.
    Vanavond komt het cluppie weer en zal er zeker weer een discussie ontstaan.
    En die discussie moet dan echt niet lang duren want er moet gerepeteerd worden, want voor een potje ouwehoeren kunnen wij ook een andere avond nemen, zonde van de tijd.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top