Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 109
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Neem elke repetitie op met een recorder en geef hem de tape mee en zorg dat hij (en liefst ook zijn drumleraar) ernaar luistert. De tape liegt niet.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik vraag mij af , is het mogelijk voor een mens een nagenoeg gelijkmatig tempo aan te houden zonder elektronische hulpmiddelen , dat lijkt mij toch erg moeilijk

  3. #23

    Standaard

    Dat is ook niet het doel op zich. Minder hard spelen zou al veel verschil maken denk ik.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Minder hard spelen zou al veel verschil maken denk ik.
    Andere vellen, dunnere en lichtere stokken.
    En veel tape en een handdoek over de snare.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik vraag mij af , is het mogelijk voor een mens een nagenoeg gelijkmatig tempo aan te houden zonder elektronische hulpmiddelen , dat lijkt mij toch erg moeilijk
    dat kan als je bv Michael Schack heet


  6. #26

    Standaard

    ooit nog een stuk in een drieluik over geschreven...
    "De aanleiding:
    Maar een band wordt toch vaak als team ervaren? Dan trekt een onvaste drummer het niveau van het geheel naar beneden? Je wilt ook niet dat het zo slecht is dat je niet meer wordt gevraagd toch? Het is een superaardige vent, maar heel erg onvast. Moet je zo iemand nu wél of niet vervangen? Daarbij komt dat het aanbod van drummers richting ons vrij groot is. Hoe denk jij daarover?"

    http://members.ziggo.nl/showband/moeilijk.htm
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  7. #27

    Standaard

    Duidelijk, bedankt voor alle reacties!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Het begint al bij het kunnen benoemen van fouten op het moment dat het gebeurt. Als je tijdens het oefenen merkt dat een eindje of een break niet goed gaat, gelijk stoppen, aangeven wat er fout gaat, aangeven hoe het moet, en dan net zo lang opnieuw totdat het wel goed gaat. Als je die dingen niet tegen elkaar kunt zeggen, is er iets mis in de verstandhouding onderling.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Andere vellen, dunnere en lichtere stokken.
    En veel tape en een handdoek over de snare.

    Ja en voor de gitarist, een andere versterker, een deken om zijn speakers en hele dunne snaren.
    Ben jij potdomme van de pot gerukt <<< smiley

    Ik heb al heel wat geprobeerd om het geluid wat minder te krijgen het helpt niet of nauwelijks en gaat ten koste van de sound.
    Lichtere stokken doet wel wat maar die zijn ook een stuk dunner en/of korter en dat moet je maar net fijn vinden.
    Vellen heeft niet heel veel nut is mijn ervaring, misschien op olievellen na.
    ZO langzamerhand lukt het mij om wat minder hard te slaan zonder dat ten koste gaat van het speelgevoel.
    Maar zacht spelen is niet echt des drummers en wat een ander ook zegt (een goede drummer kan ook zacht) het is gewoon lekker om te gaan !

    Voor wat betreft het maat houden en/of zweven, thuis oefenen met metronoom of clicktrack (en als het werkt ook in band situatie) en contact met de bassist is toch redelijk van belang, elkaar aankijken en horen kan best veel schelen.
    En de tip van het opnemen is een goede.

    Een drummer heeft best een lastige positie, waar een zanger een verkeerde tekst kan zingen, of een gitarist of bassist net niet lekker speelt valt het niet zo op, maar een drummer die een fout maakt is net als een keeper.
    Persoonlijk heb ik het akelige probleem dat ik vaak vergeet hoe een nummer begint en ik tik niet lekker af (te snel of te langzaam).
    Laatst gewijzigd door Tunes; 16 februari 2016 om 11:11
    Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ja echt super zijn al die lapmiddelen niet, maar bij ons moet er regelmatig een doek op de snare. Die snare bepaalt zo'n beetje het geluidsniveau van de rest van de band.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top