Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 11 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 109
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Hij neemt sinds kort drumles, dus dat getuigt van zijn goede wil.
    Dat is een mooie aanleiding voor een compliment, en voor het signaal dat hij dit (tactische verwoord) ook wel kan gebruiken.

    Maar ik hoop dat je niet binnen enkele maanden progressie verwacht, want hij zal gerust de tijd nodig hebben.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wat wij nog weleens doen bij nummers waar bijvoorbeeld een bepaalde break echt niet gaat, is de break veranderen, weglaten, of het hele nummer schrappen.

    "de pro's maken ook fouten" is misschien geen excuus, maar eigenlijk hoe ouder ik word hoe meer ik besef dat het waar is, plus dat ikzelf nooit een pro zal zijn.

    Verder vind ik het mooie van een band, en dan met name live, dat je elkaars fuckups zult moeten opvangen, en dat is dan ook de sport.

    En als er gewoon te veel niveau (en ambitie) verschil is, waar ook nog iedereen zich aan stoort, dan is er volgens mij maar 1 oplossing (nee, niet die clicktrack, want dat is gewoon kut, tenzij je een top40 band met allerlei midi files en samples bent....dan is het nog kut, maar iets meer te begrijpen).

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2011
    Berichten
    781

    Standaard

    De drummer is naar mijn mening de belangrijkste factor voor een band. Je zult zien, als een drummer goed maat kan houden en redelijk strak kan drummen, gaat de rest ook een stuk beter spelen. Als de drummer niet snel wil of kan verbeteren dan is de keuze snel gemaakt, anders houd hij jullie alleen maar op.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LGK Bekijk bericht
    De drummer is naar mijn mening de belangrijkste factor voor een band. Je zult zien, als een drummer goed maat kan houden en redelijk strak kan drummen, gaat de rest ook een stuk beter spelen. Als de drummer niet snel wil of kan verbeteren dan is de keuze snel gemaakt, anders houd hij jullie alleen maar op.
    Ben ik helemaal met je eens, het is de hartslag van de band.

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Ben ik ook met jullie eens, maar een echt goede drummer is snel onder de pannen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #16
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dit is erg lastig altijd . Aan de ene kant kun je zeggen dat hij maling heeft aan de rest van de band omdat hij weinig doet om zijn spel te verbeteren en weigert zijn spel wat aan te passen door wat minder hard te slaan

    Aan de andere kant snap ik ook dat hij wil dat de band hem neemt zoals hij is als drummer

    Ik zat eens in een jam bandje en de jongens vroegen mij of ik niet wat meer slag kon spelen . Ik pleegde toen voornamelijk te begeleiden met riffs en licks omdat ik dat leuker vond en omdat dat in mijn ogen het arrangement rijker maakt

    Dat je daarmee de andere instrumenten in de weg staat is onzin als je bijvoorbeeld luistert naar de gitaarpartijen van bijvoorbeeld Steve Hacket bij Genesis , die begeleidde heel veel met single string werk

    Ik vind in het geval van jouw band dat je gelijk hebt , maar vind de drummer dat zelf ook
    Laatst gewijzigd door Brad; 14 februari 2016 om 17:30

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Na de eerste maat verliest hij het contact met de band en hij slaat snoeihard.Misschien hoort hij de band gewoon niet meer .Hij zal minder geluid moeten produceren,misschien dat hij dan beter reageert op jullie muziek.

  8. #18

    Standaard

    De drummer is niet degene die de hele band op de click moet houden. Groove is de verantwoordelijkheid van elk bandlid.

    En het is helemaal niet zo'n ramp om met een click te spelen. Maar let wel, alleen als je timing al behoorlijk goed is. Is je time niet goed, dan maakt een click het echt alleen maar erger.

    Echt waar, je blijft nl. corrigeren... en dat swingt nog minder dan iets wat weliswaar groove heeft, maar slecht is in een vast tempo houden. Dat is de reden dat Charlie Watts zo genoeglijk zijn milioentjes bij elkaar mag meppen bij de Stones. Hij raakt niet al te overstuur van Keith Richards. De timing bij de oude Stones is elastiek, maar er is wel groove.

    Thuis oefenen met click, weer een ander verhaal, dat zou een goed idee zijn voor die drummer. Meeslaan met stakke producties ook. Tegenwoordig worden de timingsexcessen van de Stones nauwelijks nog geaccepteerd. Maar live met click, alleen als iedereen daar makkelijk mee omgaat. Anders moet je dat niet doen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Charly Watts weigerde in de studio een click mee te laten lopen. Dat was zijn eer en kunde te na

  10. #20

    Standaard

    De Stones met een click... Luister nog eens naar de originele versie van Honkey Tonk Woman!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top