Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard HNGD: Eastman E10-SS met K&K Pure Mini + De zoektocht

    Ik heb de afgelopen tijd bij verschillende muziekzaken in de buurt heel wat uurtjes doorgebracht om een nieuwe akoestische gitaar te zoeken van rond de 1000 euro incl. electronica. Bij TFOA was ik al snel onder de indruk van de Levinson gitaren en dan vooral de LJ-222 van mahonie. Speelde heerlijk en klonk heerlijk, maar ik kon maar niet wennen aan de specifieke uiterlijk van het mahoniehout. Mooie smalle hals en open geluid. Ook goed afgewerkt. En vanaf dat moment ook gevallen voor het uiterlijk van een SlopeShoulder Daarnaast nog wat Furch gitaren in de handen gehad, waaronder de Furch Custom OM-21SW. Ook een geweldig goed afgewerkte gitaar. Speelde fijn en mooie sobere afwerking die me wel aansprak, maar het geluid van het OM model sprak me toch minder aan dan een dreadnought model. Na de Furch was een voor velen vast het onbekende merk BSG aan de beurt. Een d-10F om precies te zijn. De combinatie van het mahonie en cedar hout klonk mij als muziek in de oren en ook de afwerking sprak mij erg aan. Maar toch wat betreft sound vond ik de Levinson LJ-222 beter klinken. Dus daar een prijs voor afgesproken, maar toch nog maar laten staan en aangegeven er later op terug te komen. Dat uiterlijk he, dat speelt dan toch mee.

    Vervolgens bij Huigens in Hengelo geweest om wat gitaren te testen. Ik had me wat verdiept in de goedkopere Martin gitaren. Onder andere de Martin DX1 RGT geprobeerd. Mooie gitaar, solide gebouwd, goede sound. Het was een goede kandidaat en met die gitaar in het achterhoofd maar eens gepeild wat de mogelijkheden zijn voor inbouw van electronica. Helaas was op het moment dat ik in de winkel was de gitaartechnicus op vakantie, waardoor concrete hulp niet aanwezig was. Dan toch nog maar even verder kijken in de winkel en wat gitaren opgepakt van het voor mij onbekende merk Eastman. Manmanman, wat een gitaren! Heerlijke sound, goede constructie en afwerking en ze speelden ook nog eens heerlijk. Helaas waren de betreffende Eastmans wel boven mijn budget . Dat was nou jammer. Met de gedachte dat de Levinson afviel en de Martin DX1 RGT nu op de eerste plek stond, me gaan verdiepen in Eastman gitaren. Ik was erg gecharmeerd, maar ik had niet de illusie dat ik mij een van die gitaren kon permitteren.

    Dat terwijl vanaf het moment dat ik de Eastman E10-ss zag staan op internet ik mijn ogen er niet meer vanaf kon houden. Geweldig zo'n Eastman Slope Shoulder, maar hoe zou dat klinken en spelen? Na wat zoeken op internet bleek dat Tools4Tones voor een zeer schappelijke prijs een E10-ss had staan. Maarja, ik had nog nooit op een andere e10-ss gespeeld. Na het lezen van wat reviews toch maar de gok genomen om de rit te maken naar Nijmegen. En zo waar; bij de eerste aanslag op die gitaar werd ik verliefd op het geluid, de bespeelbaarheid, de afwerking! Een mooi open helder geluid, waarbij de trebles, mids en bassen mooi gebalanceerd zijn. Perfect afgewerkt en toch in bijna nieuwstaat (buiten de krasjes en kleine butjes die je van een demomodel mag verwachten). Nog wat onderhandeld te hebben mijn de gitaar ingepakt en meegenomen. Ik ben als een kind zo blij! Geweldig mooie gitaar, maar geen electronica. En daar ben ik dan toch weer voor terug naar Dedemsvaart gegaan (TFOA). Goeie service en uiteindelijk hebben ze daar voor een schappelijke prijs een K&K Pure Mini + volume control ingebouwd. Nog niet op volle volume kunnen testen, maar in eerste opzicht klonk het goed!

    En dan nu de foto's


    "keep the earth below my feet.
    From my sweat,
    My blood runs weak."
    - mumford and sons

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Gefeliciteerd ermee! Zelf ben ik ook zeer tevreden over mijn Eastman.

    Tot voor kort kende ik Levinson alleen van Blade, maar laatst kwam ik twee parlors van dit merk tegen en vond deze ook erg goed.

  3. #3

    Standaard

    Van harte! Je hebt een hele mooie aankoop gedaan. Eastman heeft met die E10/E20 series een aantal jaar geleden iets bijzonders neergezet en dat is ook te merken aan het succes en de gestegen prijzen (bij de introductie destijds waren de E10's nog EUR 799 en de E20s EUR 999, meen ik).

    Ik heb er nog nooit een gezien die me tegenviel voor de prijs. Mooie burst! Niet iedereen is fan van bursts op akoustische gitaren maar ik vind het prachtig.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  4. #4

    Standaard

    Gefeliciteerd!
    Ben zelf een paar jaar eigenaar van een Eastman E20D. Mijn zoektocht lijkt erg op de jouwe. Erg herkenbaar.
    Ik kan je één ding garanderen: hier ga je geen spijt van krijgen. Eastmans zijn geweldige gitaren. Veel plezier ermee.

  5. #5

    Standaard

    Proficiat met je gitaar.. Eastman heeft mooie en goeie gitaren, ik heb de E20 SS gehad en de E20 00SS gehad De E20SS heb ik het eerst gehad en die klonk het best, vond die niet zo goed liggen vw de SS en had die ingeruild tegen de 2de, die had meer taille, maar sound was echt een pak minder.. Ze hebben echt mooie gitaren. Heb ook even moeten zoeken en is niet makkelijk om je echte soulmate in gitaar te vinden. Uiteindelijk ruilde ik de Eastman in tegen een Takamine, ik kende de Takamine in naam vaag.. Voor mij is deze Takamine echt mijn soulmate. Het is heerlijk om te spelen op een instrument waar je echt GAS voor hebt ! veel plezier ervan
    Laatst gewijzigd door jantjec; 14 februari 2016 om 18:45

  6. #6

    Standaard

    Goede keus. Ga je lang plezier van hebben.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #7

    Standaard

    Afgelopen zondag het podium betreden met mijn Eastman. Heerlijk gespeeld en ondanks dat de geluidsman de monitoring niet helemaal voor elkaar had, was ik tevreden over het geluid. Voor meer soundcontrole toch maar een Artec Pre-Amp aangeschaft, die tevens dienst doet als booster op mijn pedalboard voor mn electrische gear. Dus die de volgende keer maar goed testen.
    "keep the earth below my feet.
    From my sweat,
    My blood runs weak."
    - mumford and sons

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top