Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Fretjes raspen

  1. #11

    Standaard

    Nou, ik kan op zich niet heel duidelijk krasjes vinden op de frets. Wel is het zo dat de actie erg laag is. bijna te laag, ik heb ook lichte fretbuzz bij de g, voornamelijk vanaf de 12e fret. Dus op zich kan het ook dat ik de toets soms licht raak. Maar als de snaar hapert lijkt dat toch door metaalschaafsel te komen dat dan tussen de fret de snaar zit. Er komt wat glitter vanaf zeg maar. Alleen dus geen idee of dat van de snaar of de fret in kwestie is.

    Op zich spelen de snaren en fretten soepel (op de momenten dat het hapert na). het zou inderdaad kunnen dat er eea ingespeeld moet worden na een onderhoudsbeurt die de vorige eigenaar wellicht gedaan had zelf. Ik heb namelijk met deze gitaar nog zelf niet veel gespeeld en geen bends gemaakt tot nu toe.

    Maar ik zal zeker eens bij een pro langsgaan. De gitaar is de moeite waard om eens een goede servicebeurt te hebben. Man wat speelt dat ding lekker! Dus dat kan alleen maar beter worden

    Tnx voor al jullie feedback!

  2. #12

    Standaard

    Ik heb het ook wel eens gehad. Toets rond de fret afdekken en de fret polijsten met 0000 staalwol lost het op.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    dezelfde snaar een aantal maal opdruk dan.....
    en geen bends gemaakt tot nu toe...


    Maar goed, als 'het probleem' alleen optreed na een aantal bends/keer opdrukken is de
    kans dat het werkelijk aan je plank ligt erg klein..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top