Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard Refret van mijn Tele

    Na ruim 30 jaar was mijn favoriete gitaar toe aan een refret. Het gaat om mijn Fender JV 52 Tele uit 1983. De gitaar heb ik ooit nieuw gekocht en is sindsdien de enige blijver gebleken in mijn collectie.

    Het liefst wou ik de maplehals niet opnieuw gelakt hebben. Zelf heb ik direct na de aankoop alle lak van de gitaar verwijderd en overgespoten met nitro. De natural relic bevalt mij prima en anders zou ik een wel hele nette strakke hals krijgen op een body die ook gebruikerssporen heeft.

    Toevallig kwam ik enige tijd geleden in aanraking met Willem de Roode uit Bolsward, van wie ik een gitaar kocht. Willem is beroepsmuzikant én de oprichter van www.gitaarupgrade.nl Hij doet allerhande werkzaamheden en reparaties aan gitaren en ik kon van twee van zijn eigen gitaren het refretten mooi beoordelen.

    De afgelopen week heeft hij de benodigde refret keurig verzorgd. Zonder de lak te beschadigen, is er fretdraad en een benen topkam naar mijn keuze geplaatst. De hals heeft weer een heerlijke feel met de rolled edges van de frets.

    Kortom, ik ben zeer tevreden over deze refret en kan Willem dan ook van harte aanbevelen voor reparaties, upgrades en allerhande after market onderdelen. Hij heeft een leuke slideshow gemaakt van de klus, inclusief een soundsample.

    https://www.facebook.com/gitaarwerkb...4847531145335/
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 11 februari 2016 om 17:38

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Ter info: omdat ik de gitaar iets breder wou inzetten, iets meer output wenste voor wat meer grom en clean iets warmer wou laten klinken, heeft Eric Smit er vorig jaar twee van zijn custom Phat's ingezet. Hierdoor is bv de brug pu iets minder spanky dan het origineel. Maar dat was dus ook juist de bedoeling. Ik heb meerdere Tele's en kreeg hiermee meer diversiteit in mijn sound.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ziet er uit als een goeie reparatie. Heb jij echt 30 jaar met de eerste frets gedaan? Ik heb bij mijn strat nu al de frets op bepaalde plaatsen versleten na 7 jaar. Het is trouwens een Allparts hals dus misschien zijn de originele frets van mindere kwaliteit als van jouw Tele? Nu zaterdag komen er nieuwe frets op.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Ziet er uit als een goeie reparatie. Heb jij echt 30 jaar met de eerste frets gedaan? Ik heb bij mijn strat nu al de frets op bepaalde plaatsen versleten na 7 jaar. Het is trouwens een Allparts hals dus misschien zijn de originele frets van mindere kwaliteit als van jouw Tele? Nu zaterdag komen er nieuwe frets op.
    Dit waren nog de dunne smalle Fenderfretjes, maar ik heb vanaf het begin meerdere gitaren gehad. Toch was dit degene met de meeste speeluren.

  5. #5

    Standaard

    Leuk filmpje! Veel speelplezier weer met je Tele, mooie gitaar man!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 april 2009
    Locatie
    rijkevorsel city hellgium
    Berichten
    965

    Standaard

    Mooi filmpje inderdaad, klinkt erg goed.
    Veel plezier met je nieuwe oude gitaar

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Vanmiddag ging ik bij www.gitaarupgrade.nl even een nieuwe toggleswitch in mijn Cabronita laten zetten, kom ik pardoes Jutter tegen. Dat was dus best wel even schrikken ;-)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Dat is dan wederzijds Joost!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top