Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: Mayson gitaar

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik ga nu twijfelen of ik die Mayson niet met een ander merk verward..... :-/
    Mayson is een relatief nieuw merk wat net ff onder het segment van Eastman en vergelijkbare merken valt. Een beetje gelijk aan Alvarez, zeg maar. Prima gitaren niets mis mee.

    @ J. Bruil: als het goed voelt en het klinkt goed, zou ik zeggen: doen! Mijn eerste nieuwe gitaar, na 17 jaar op een gare Yamaha te hebben gespeeld, was een VGS. Matzwart met gifgroene accenten. Niemand, ook ik niet, kende het merk, maar wat een sound! Ik was gelijk verliefd. Net als m'n Eastman AC412, liefde op het eerste gezicht. En daar gaat het om. Mayson mag dan nieuw zijn, maar het is een klasse beter als wat je nu hebt en uiteindelijk gaat het toch om wat de gitaar met jou doet.

    Als je er 1 koopt, doe het in een winkel en koop dan ook die waar je op gespeeld hebt en die je goed vindt klinken. Laten afstellen hoort bij de service en mag je gewoon om vragen.

    Succes!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #12

    Standaard

    Ik heb een Mayson M5-SCE. Een paar jaar geleden gekocht bij Souman in Wezep. Ik kende het merk toen ook niet en heb de gitaar puur gekozen op de klank (akoestisch en versterkt), bespeelbaarheid, looks, en sublieme afwerking. Andere gitaren die ik toen testte in dezelfde prijsklasse (€500-750) waren een paar Yamaha's, Sigma's, en een Seagull.
    Ja, een Taylor van rond de €2000 klonk inderdaad wat voller, maar kwa afwerking deed de Mayson er niet voor onder vond ik.

    Ik kwam er pas later na googlen achter dat het een Chinese gitaar was 🙂. Het leuke van Mayson vind ik dat het niet een gewone Chinese copycat is, maar dat ze ook echt een eigen R&D afdeling hebben.

    Kortom een blije Mayson eigenaar hier. Ik zou ze zeker eens gaan testen.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  3. #13

    Standaard

    Dank jullie voor alle reacties. Hier kan ik wel wat mee. Zodra ik m'n nieuwe gitaar heb zal ik het jullie laten weten

    Groet

    John

  4. #14

    Standaard

    Ik heb sinds een paar maanden ook een Mayson (ms1/s) en ben er erg blij mee.
    Goed uitgebalanceerd geluid en behoorlijk veel volume.
    Deze gitaren hebben een eigen geluid met een toch wel behoorlijk andere braching als veel andere fabrikanten.

    Filmpje:

    https://www.youtube.com/watch?v=91JGu5mgCmw

    Groet Silvester

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    Ik dacht dat het bij Mayson Nederlandse ondernemers waren die dit bedrijf in China gestart zijn. Met heel slimme productie weten ze de prijzen laag te houden. Kees Dee doe er veel in. Dat is een grote zaak en als die er in geloven.. Afwerking is echt heel erg goed. Vond de klank richting Taylor gaan. Ik vond hem lekkerder klinken dan de Eastman die ik toen testte.. Maarja appels en peren qua model ook. De prijzen zijn gewoon vergelijkbaar met sigma, eastman, Blue ridge en Guild etc etc.. Ik ben uiteindelijk voor een Guild gegaan.

  6. #16

    Standaard

    De regel is vaak, buy quality and cry onces!
    Maar als je het goed vind klinken en fijn vind spelen go for it!
    .........het zag er allemaal zo gemakkelijk uit!!!

  7. #17

    Standaard

    Ik heb net een Eastman E20 OM gekocht. Ik werd weggeblazen door het warme en volle geluid. Heb nog andere gitaren bespeeld oa ook een Eastman ac322 en ac422 maar geen van alle haalde het bij de E20. Ligt ook heerlijk in de hand.
    Mayson ken ik zelf niet eens, maar als jou die bevalt dan kopen zou ik zeggen. Ben zelf ook 48 en pas weer begonnen na 15 jaar betrekkelijke stilte. Wel weer even wennen maar blijft gewoon een geweldige leuke manier van je tijd besteden..

    pattesier in ruste.

  8. #18

    Standaard




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #19

    Standaard




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #20

    Standaard

    Dit is hem geworden een Standford OM 28. Geheel massief. Kende het merk niet maar een heerlijke gitaar met een prachtig geluid. Schijnt afgeleid (kopie) van de Martin OM 28 te zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top