Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard HNGD: Taylor 522e 12-fret

    Ik had een Taylor 312. Een lekker licht bespeelbare grand concert, maar uiteindelijk kon de klank me niet meer bekoren. Er zat naar mijn smaak veel te veel hoog in. Diepe bassen heeft een grand concert niet en dat hoeft ook niet, maar dan moet er wel genoeg midden aanwezig zijn.

    Tijd dus voor een upgrade. Voor een stevig middengebied heeft deze 522 een mahonie bovenblad. Verder is het een 12-fret waardoor de toon nog wat warmer wordt.
    Nu blijft het natuurlijk wel een Taylor met een karakteristiek helder geluid maar in combinatie met bovengenoemde eigenschappen heeft deze gitaar precies de warmte die ik miste bij mijn oude gitaar.



    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #2

    Standaard

    Mooie gitaar man... Beetje prijzig maar klinkt echt super mooi..
    pattesier in ruste.

  3. #3

    Standaard

    Mooie gitaar Mountainman! Ik kocht indertijd een van de eerste 522's special edition, nog voor de 'gewone' op de markt was, maar dan de 14-fret uitvoering. Prachtige klank, ofschoon ie voor mij als pure fingerpicker toch iets te veel 'attack' nodig bleek te hebben om tot z'n recht te komen. Later schreef Bob Taylor er ook over dat het meer een bluesgitaar was. Waarschijnlijk had ik ook voor de 12-fretter moeten kiezen, maar die hadden ze toen nog niet. Ben toen overgestapt op een 512 12-fret. Met mijn 522 nam ik nog wel een instrumentaaltje op: https://www.youtube.com/watch?v=MYBnUQDzmJ0

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!

    Charlie, ik speel ook zonder plectrum en inderdaad, op laag volume is de klank van zo'n 522 niet indrukwekkend. Dat is denk ik niet anders bij een 12-fret. Ik merk ook dat deze gitaar weinig vergevingsgezind is. De klank is heel direct en elke slordigheid hoor je meteen.
    Zo te horen lukt het jou in die video toch prima om dat mahonie te "temmen". Mooi gespeeld!
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    135

    Standaard

    Kunst! Prachtige gitaar. Is dit met het expression system II?

  6. #6

    Standaard

    Ja, met ES2. Ik heb dat nog niet uitgebreid aan de tand gevoeld, alleen heel even in de winkel.

    Wat ik verder een leuke bonus vind is dat het hout een mooie streping heeft. In tegenstelling tot de meeste mahonie gitaren die in feite nogal saai zijn om te zien.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ik ben echt niet jaloers hoor, echt niet. Waar woon je? Zomaar, uit interesse...................

    Zonder gekheid: wat een plaatje! echt heel erg mooi!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Ja, met ES2. Ik heb dat nog niet uitgebreid aan de tand gevoeld, alleen heel even in de winkel.

    Wat ik verder een leuke bonus vind is dat het hout een mooie streping heeft. In tegenstelling tot de meeste mahonie gitaren die in feite nogal saai zijn om te zien.
    Moet inderdaad zeggen dat het een van de mooiere mahonie gitaren is die ik ooit gezien heb ja. Mijn 00018GE is erg saai om naar te kijken, maar het uiterlijk is slechts een bijzaak natuurlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top