Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Individuele mix is juist het mooiste wat er is i.c.m. inears. Het vergt wat gewenning maar ik kan bijna niet meer zonder. Digitale mixers die 6 aux bussen hebben zijn ook niet meer zo duur als bijvoorbeeld 5 jaar geleden. De ontwikkeling is erg snel gegaan de afgelopen jaren. Voor iets meer dan €700 heb je al een 16-kanaals digi mixer waar je prima mee uit de voeten kan zoals de Behringer X18 of Mackie DL1608, mits je al een Ipad hebt. Er zijn ook mixers die met Android telefoons/tablets of pc te besturen zijn. Werkt echt perfect! Omdat de meeste professionele bands inmiddels wel zijn overgestapt op digitaal mixen, kom je op marktplaats e.d. steeds meer analoge monitormixers tegen voor weinig. Of normale mixers met minimaal 5 auxen (per bandlid een aux-bus voor een unieke mix) maar die zijn meestal behoorlijk groot in formaat. Wat je vaak ook nodig hebt voor een acceptabel in-ear geluid is een reverb. Je mist anders de invloed die een ruimte op jouw geluid heeft en dan voel je je nog meer geïsoleerd op het podium. Als er geen reverb op de mixer zit die je op de aux-bussen kunt gebruiken, dan zul je een externe reverb moeten gebruiken en dat kost weer een aux-bus. Da's weer een voordeel van de digitale mixers want daar zit altijd een reverb en delay in.

    Als je nog geen geld voor Sennheiser of Shure in-ear systemen hebt dan kun je ook prima uit de voeten met een koptelefoonmixer zoals deze: http://www.thomann.de/nl/millenium_hp_4.htm Dat apparaat gebruiken wij al 4 jaar en bevalt prima. Gebruik daarmee een lange kabel met jack-male en jack-female (koptelefoonverlengkabel) en je bent nog redelijk mobiel op het podium. Net zoals met jouw gitaarkabel eigenlijk.
    Onze toetsenist en drummer zijn niet draadloos en maken er gebruik van. Sowieso is het zonde om draadloos te gaan als je toch niet rondloopt omdat bekabeld altijd een beter signaal en minder vertraging geeft. Dus drummers zitten eigenlijk altijd aan een draadje.
    Vote for Pedro!

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Hmmmm, daar zeg je zo wat.
    Die jamhub, ik gaat er eens goed naar kijken.
    Iemand toevallig ervaring er mee.

    Kost ongeveer wat twee iem setje mij oplevert dus goedkoper.
    Met onze band gebruiken wij de Jamhub nu bijna 2 jaar en bevalt uitstekend voor repetities. Onze drummer drumt gewoon akoestisch maar die hoor je goed genoeg in de mix. In ieder geval erg relax repeteren.

    Heeft toevallig hier ook iemand een Jamhub en gebruikt die als mixer of als in-ear mixer tijdens live optredens en in welke setup?

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunes Bekijk bericht
    Okee zoiets dacht ik al, maar om het lowbudget te houden (in ears heb ik al), kan ik dus eventueel gebruik maken van b.v. 5 van die 4 kanaals behringer mixertjes en die dan op direct out van het mengpaneel zetten ?



    Btw keek net even naar dat powerplay systeem, da's mooi maar te duur voor een beetje hobby.
    Ik wil gewoon met zo min mogelijk geld een redelijk resultaat, zoals gezegd in-ears heb ik liggen en ik meen ook nog een stuk of wat van die behringer mixertjes te hebben.
    behringer heeft ok spulletjes en absolute shit.

    Dit ding en zijn more-me broertje is ruk.

    Koop voor submixertjes gewoon tweedehands mackies.

    +1 voor wired:
    beste koop voor in-ear:
    http://www.thomann.de/nl/millenium_hpa_in_ear.htm (heb er 3. voor de blazerssectie)
    deze werkt ook. http://www.thomann.de/nl/behringer_powerplay_p1.htm

    vergis je niet in de kosten van bedrading en spitterboxen.
    Een tweedehands mengtafel met meer auxen is waarschijnlijk goedkoper dan submixers. En nog eens vele malen sneller neer te zetten.

    allersimpelse oplossing en goedkoop. maar niet meer overal verkrijgbaar:
    http://www.samsontech.com/samson/pro...mini/smonitor/
    Een algemene mix en dan jezelf bijmixen.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Dit is misschien wel een interessant video voor je. Het laat zien hoe je een jamhub kunt ombouwen tot een low budget iem systeem. Het werkt echter niet draadloos (want low budget) maar met kabels, maar het lijkt me dat het goed moet werken in de praktijk. Althans net zo goed als gitaren met gitaarsnoeren.

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Dit is misschien wel een interessant video voor je. Het laat zien hoe je een jamhub kunt ombouwen tot een low budget iem systeem. Het werkt echter niet draadloos (want low budget) maar met kabels, maar het lijkt me dat het goed moet werken in de praktijk. Althans net zo goed als gitaren met gitaarsnoeren.

    Klopt telecastermaster, deze had ik ook al eens gezien.
    Ik ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die in de Benelux daadwerkelijk met de Jamhub live spelen en in welke setup ze het dan gebruiken (of niet meer...).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top