Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Ik heb mezelf maar eens gekieteld en zo een ding besteld.
    Erik ?
    Die bouwt zo een ding zelf van wat motoronderdelen die hij nog heeft liggen en voor twee tientjes materiaal van Ali.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Surfy Bear is idd tegenwoordig gewoon te bestellen bij Thomann.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik heb mezelf maar eens gekieteld en zo een ding besteld.
    Erik ?
    Die bouwt zo een ding zelf van wat motoronderdelen die hij nog heeft liggen en voor twee tientjes materiaal van Ali.
    Ik heb nog nooit zoiets gebouwd, kom niet veel verder dan wat repareren en solderen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    =Ik wel. Nouja, sort of.. in de heydays, pré alles.
    Je kocht dan een losse accutronics galmveer bij Radio Piet en dat was niet meer dan een metaal bakje met 2 x2 galmveren,
    maar je tapte je gitaarsignaal af en dat liet je daar doorheen lopen en prikte je weer bij je originele signaal, meer was het niet
    maar werken als een malle

    het enige wat je naast die veer nodig had was een pre ampje en 2 y pluggen, kind kan de was.



    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 maart 2021 om 01:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja oké dat soort dingen dan weer wel.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik heb zelf zo'n Fender reverb tank een jaar geleden voor een redelijke prijs (maar wat is eigenlijk redelijk voor technologie van 50 jaar oud die een paar keer meer moet kosten dan het nieuwste van het nieuwste?). Hij klinkt te gek en is in al zijn simpelheid (niet teveel knoppen, dus beperkt in de mogelijkheden, da's fijn want anders oeverloos pielen) perfect voor de job. Maar is natuurlijk wel groot en er zullen zeker alternatieven zijn.

    Naast mijn Fulltone tape echo heb ik wel eens een mxr carbon copy gezet en die vond ik super goed klinken, misschien zelfs wel beter (in ieder geval kleiner, berouwbaarder en goedkoper). Ik heb de carbon copy toen maar verkocht want anders dubbelop en een tape delay is gewoon cool om te hebben (da's een goeie reden he?). Dus ook om zelfde reden verder ook geen reverb pedalen meer geprobeerd maar een tank gekocht want die had ik een keer bij iemand thuis geprobeerd en die beviel mij goed. Vroeger wel nog een tijd een electro harmonix studio reverb pedaal gehad, wel een cool ding, maar de old skool dingen werken bij mij gewoon beter en er was iets kunstmatigs in dat ding, iets met buffer ofzo, weet t niet meer precies.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Is voor mij ook zo een ding; ik wil niet oeverloos pielen, basic is voldoende.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik heb ooit de galmveer uit een oud Solina orgel gehaald dat op weg ging naar de stort.
    De tank was van Gibbs meen ik. De ingang was vrij laagohmig, dus daar moest een klein eindtrapje voor (idee hoofdtelefoonversterker). En idd een mixtrapje met regeling om de uitgang te mengen met het droge signaal.

    Werkte en klonk prima.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.328

    Standaard

    Handig allemaal, als je handig bent.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ja, dat is zo. Leuk als je 2 hobby's hebt: muziek en elektronica. Op dat punt komt het samen. Zelf versterkers en effecten maken. En al doende leert men.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top